از محتوای اسلام‌ ستیزی و شیعه ستیزی فیلم «عنکبوت مقدس» تا عدم وابستگی  سیاسی ستاد عتبات به  گروه ها یا جناح ها

سردار حکمتیان با اشاره به جشنواره امسال کن، گفت: فیلم «عنکبوت مقدس» که محتوای اسلام‌ ستیزی و شیعه ستیزی داشت مورد توجه دین ستیزان قرار گرفت که شایسته است مسئولان فرهنگی اقدامات لازم را در مقابل انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سردار «حسن حکمتیان» امروز (۱۳ خرداد ماه) به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه یاسوج با اشاره به خدمات ارائه شده عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با تصمیم ستاد بازسازی عتبات عالیات ساخت درب صحن باب المهدی مرقد مطهر امام حسن عسکری (ع) به کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پذیرش نقش ستاد بازسازی عتبات استان در ساخت درب باب المهدی، افزود: در حوزه ستاد بازسازی عتبات برای نخستین بار توفیق نصیب استان شد که بخشی از صحن حرم امامان معصوم در عراق را بسازیم.

 

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه ستاد بازسازی عتبات عالیات، تصریح : این مجموعه مربوط به حاج قاسم بوده و پس از سقوط حکومت صدام سردار دل ها سفری به عراق داشت و در خصوص وضعیت فضا و خدمات اماکن اهل بیت علیهم السلام مشکلاتی را دید و از همان موقع کلید ستاد بازسازی عتبات را زد.

 

سردار حکمتیان بیان کرد: شاید از بیرون برخی فکر کنند ما ارادت کمتری نسبت به اهل بیت علیهم السلام داریم، اما این گونه نیست و بزرگان ما پای پیاده به زیارت اهل بیت می رفتند و می روند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : شاید برخی فکر کنند این عدم مشارکت جمعی گسترده کهگیلویه و بویراحمد، ناشی از فقر است که این هم اشتباه است، چرا که سهم هر ایرانی در بازسازی عتبات عالیات فقط پنج هزار تومان در سال است که کل پول استان چهار۴ میلیارد تومان است.

 

وی خاطرنشان کرد: موضوع این است که شبکه منظمی برای روشنگری جامعه را انجام نداده ایم و نتوانسته ایم مردم به این سمت هدایت کنیم.

 

سردار حکمتیان در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد ستاد اشاره کرد و گفت : ماموریت ستاد بازسازی این است که هر جا کاری از دستش بر بیاید به محرومان کمک کند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : ستاد بازسازی در شرایط زلزله سیاست در خدمات رسانی، تعمیرات جزئی، تعمیرات کلی و بازسازی، پخت و پز، تهیه وسایل گرمایشی و سرمایشی، نخستین اقدام کننده بودیم.

 

وی با اشاره به این نکته که ما در هر جایی که نیاز به کمک باشد ورود می کنیم، گفت:از پتانسیل‌های موکب‌ها در همه حوادث، صحنه‌ها و بحران ها از جمله سیل، زلزله، کرونا، محرومیت‌زدایی و کمک‌های مومنانه استفاده می‌شود.

 

سردار حکمتیان عنوان کرد: ایجاد ایستگاه صلواتی، راه اندازه آشپزخانه، پخت روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم، خدمات دهی نیروهای تخصصی و تامین وسایل سرمایشی و گرمایشی و بسته غذایی و پتو بین زلزله زدگان از جمله اقدامات موکب داران استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان زلزله زده دنا بوده است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: موکب داران استان در سیل خوزستان و لرستان با همین ظرفیت حضور پیدا کرده و به مردم آسیب‌دیده خدمات رسانی کردند.

 

وی در این مراسم خبر خوش را به زائران اباعبدالله داد و گفت: قول می دهم امسال راهپیمایی اربعین شکل بگیرد، خود را برای این سفر معنوی اماده کنید.

 

سردار حکمتیان افزود: در ستاد بازسازی هیچ گونه هزینه ای به کسی از اعضا پرداخت نمی شود، وابستگی سیاسی به هیچ گروه یا جناحی ندارد، درب ستاد باز است و هر کس خودش ورود می کند و بخشی از کار را برعهده می گیرد.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود از آغاز آبرسانی به مناطق محروم تر در آستانه فصل گرم سال گفت و تصریح کرد: ۹ روستا مشخص شد که شرایط و امکان آبرسانی به آنها وجود ندارد تا از طریق موکب داران و خیرین و کمک‌های تانکرهای آبرسانی سیار و ثابت برای این روستاها تأمین کنیم.

 

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگر سخنان خود به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اشاره و عنوان کرد: اندیشه های ناب امام خمینی(ره) نقشه راه و الگوی ملت های مستضعف دنیا است و امروز دنیا نیاز مبرم به اندیشه‌ای زلال و ناب چون تفکرات امام خمینی(ره) دارد و نتیجه آن بیداری اسلامی ملت‌های مسلمانی است که در برابر ظلم و ستم مستکبران و دست نشانده هایشان ایستاده و به مبارزه می پردازند.

 

وی ادامه داد: مکتب امام خمینی(ره) موجب عزت و اقتدار اسلام، ارزش های الهی و ناامیدی دشمنان است.

 

سردار حکمتیان خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) با تشکیل انقلاب اسلامی حرف‌های جدیدی به دنیا ارائه کرد و زمینه‌ای تاثیرگذار برای خروج بشریت از کفر و تاریکی به سمت هدایت فراهم آورد و امروز آثار و برکات انقلاب اسلامی در بسیاری از کشورها به وضوح نمایان است.

 

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از مهم ترین ویژگی‌های برجسته حضرت امام(ره) داشتن روحیه تحول خواهی و تحول انگیزی بود و امام با تکیه بر همین روحیه در عملیات بزرگ مقابله با استکبار و استعمار جهانی پیروز شد.

 

وی با اشاره به استقبال جبهه مقاومت از گفتمان امام(ره) و انقلاب اسلامی، ابراز کرد: دشمنان از این تفکرات در هراس بوده و سعی دارند تا با جنگ های ترکیبی و شناختی، از جمله جنگ رسانه‌ای، اندیشه‌های پاک را از توجه به اندیشه های ناب بازدارند.

 

سردار حکمتیان ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا که منافع خود را در خطر می دید خیال سرنگونی انقلاب نوپا را یکی از اهداف اصلی خود با تهاجم سراسری عراق به ایران دنبال کرد.

 

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: سران استکبار جهانی درصدد بودند تا انقلاب اسلامی را قبل از استحکام و تثبیت در منطقه سرنگون کرده و با گسترش آن مقابله نمایند.

 

وی بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و نوع حکومت برآمده از دل آن می‌توانست به عنوان یک الگو برای جهانیان ظاهر شود، نظام جمهوری اسلامی ایران با بیان ایدئولوژی خاص خود ابرقدرت‌های غرب و شرق را متوجه یک رقیب جدید کرد، رقیبی که با اعلام مواضع خود عنوان سیاست نه شرقی و نه غربی را اعلام داشت.

 

سردار حکمتیان گفت: وقتی آمریکایی‌ها دیدند که پیروزی انقلاب اسلامی غروب غرب‌زدگی در منطقه بود، در صدد برآمدند تا این نظام نوپا را با دسیسه و توطئه سرنگون نمایند.

 

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) با تشکیل انقلاب اسلامی حرف‌های جدیدی به دنیا ارائه کرد و زمینه‌ای تاثیرگذار برای خروج بشریت از کفر و تاریکی به سمت هدایت فراهم آورد و امروز آثار و برکات انقلاب اسلامی در بسیاری از کشورها به وضوح نمایان است.

 

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین ویژگی‌های برجسته حضرت امام(ره) داشتن روحیه تحول خواهی و تحول انگیزی بود و امام با تکیه بر همین روحیه، در عملیات بزرگ مقابله با استکبار و استعمار جهانی پیروز شد.

 

سردار حکمتیان با اشاره به استقبال جبهه مقاومت از گفتمان امام(ره) و انقلاب اسلامی، ابراز کرد: دشمنان از این تفکرات در هراس بوده و سعی دارند تا با جنگ های ترکیبی و شناختی از جمله جنگ رسانه‌ای، اندیشه‌های پاک را از توجه به اندیشه های ناب بازدارند.

 

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا که منافع خود را در خطر می دید، خیال سرنگونی انقلاب نوپا را یکی از اهداف اصلی خود با تهاجم سراسری عراق به ایران دنبال کرد.

 

وی ابراز کرد: سران استکبار جهانی درصدد بودند تا انقلاب اسلامی را قبل از استحکام و تثبیت در منطقه سرنگون کرده و با گسترش آن مقابله نمایند.

 

سردار حکمتیان بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و نوع حکومت برآمده از دل آن می‌توانست به عنوان یک الگو برای جهانیان ظاهر شود، نظام جمهوری اسلامی ایران با بیان ایدئولوژی خاص خود ابرقدرت‌های غرب و شرق را متوجه یک رقیب جدید کرد، رقیبی که با اعلام مواضع خود عنوان سیاست نه شرقی و نه غربی را اعلام داشت.

 

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی آمریکایی‌ها دیدند که پیروزی انقلاب اسلامی غروب غرب‌زدگی در منطقه بود در صدد برآمدند تا این نظام نوپا را با دسیسه و توطئه سرنگون نمایند.

 

وی افزود: از همان اوایل انقلاب توطئه دشمنان آغاز شد و به انحاء مختلف در صدد سرنگونی انقلاب برآمدند از حمله حزب دموکرات کردستان به پادگان ارتش در مهاباد گرفته تا حمله به پادگان سنندج، حمله به شهر پاوه و ایجاد آشوب در کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، گنبد کاووس، سیستان و بلوچستان، خوزستان، آبادان، خرمشهر.

 

سردار حکمتیان با اشاره به اینکه تجاوز عراق به ایران، ۳۶ کشور هماهنگ مثل یک گیج علیه ما عمل کردند تصریح کرد: دشمنان از کمک تسلیحاتی گرفته تا اعزام نیرو‌های متبحر برای آموزش و کمک اطلاعاتی «که یکی از علل تاثیرگذار شکست ما در عملیات کربلای چهار کمک مسلم اطلاعاتی آمریکایی‌ها به صدام بود» تا در عرصه‌هایی ورود مستقیم «جنگ نفتکش‌ها و ورود آمریکا به عرصه مقابله مستقیم با جمهوری اسلامی ایران» و به طور کلی تمام قد علیه جمهوری اسلامی ایران به سرکردگی صدام ملعون واردعمل شدند.

 

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد پس از تشریح جنگ هشت ساله علیه جمهوری اسلامی ایران و تلاش‌های نظام سلطه برای براندازی حکومت نوپای ازران اسلامی و شکست تمامی حربه‌های آنها، بیان کرد: نظام سلطه پس از ناامیدی و عدم موفقیت از تمامی پروژه‌های براندازی سخت علیه ایران اسلامی، جنگ نرم را علیه ما به راه انداخت‌.

 

وی خاطرنشان کرد: اقدام جنگ نرم علیه ما در واقع با یک پشتوانه نظری همراه بود و نظریه‌پردازان آمریکایی از جمله فوکویاما و کیسینجر نطریاتشان در دهه‌های اخیر بسیار سر زبان‌ها افتاده و البته به شیوه عمل غرب برای مقابله با جمهوری اسلامی تبدیل شده است.از جمله این نظریات، نظریه فرانسیس فوکویاماست.

 

سردار حکمتیان ابراز کرد:خلاصه نظریه فوکویاما این طور است که می‌گفت پرنده شیعه در افقی بسیار بالا در حال پرواز بوده و از تیررس ما خارج است و ما نمی‌توانیم این پرنده شیعه را زمین بزنیم، این پرنده دو بال دارد یکی بال سرخ شهادت (شهادت‌طلبی) و دیگری بال سبز مهدویت (انسان‌امیدوار) و زره فولادینی به نام ولایت فقیه و این را باید در یک مهندسی معکوس ساقط کنیم.

 

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما پیروز نظامی جنگ بودیم، متذکر شد: امروز نیز دچار یک جنگ ترکیبی و هیبریدی از سوی نظام سلطه هستیم و دشمنان هنوز ترور و تجزیه ایران اسلامی را در دستورکار دارند، اما ما تا آخرین قطره خون و فشنگ نخواهیم گذاشت هیچ تجاوز و چپاولی علیه آرمان‌های شهدا صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به جشنواره امسال کن، گفت: فیلم «عنکبوت مقدس» که محتوای اسلام‌ستیزی و شیعه ستیزی داشت، مورد توجه دین ستیزان قرار گرفت که شایسته است مسئولان فرهنگی اقدامات لازم را در مقابل انجام دهند.

 

سردار حکمتیان بیان کرد: دشمنان از طریق ناتوی فرهنگی و قتل‌ عام فرهنگی باور و ایمان ما را مورد هدف قرار دادند و دنبال تغییر ساختار در نظام ما هستند، اما امروز راهبرد ما راهبرد عاشورایی و گفتمان ما گفتمان مقاومت است و نخواهیم گذاشت این خواب دشمن مانند خواب‌های قبلی تعبیر شود و این پیچ تاریخی را هم با افتخار پشت سر می‌گذاریم.

 

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نظام سلطه هم بعد از ناامیدی از به ثمر نشستن درگیری نظامی به عنوان آخرین حربه علیه جمهوری اسلامی ایران، به این نتیجه رسید تا جهت مقابله و براندازی این حکومت مقتدر از حربه جنگ نرم استفاده کند. 

 

وی گفت: جنگ نرم به عنوان کم هزینه‌ترین، موثرترین، کارآمدترین و در عین حال خطرناکترین شیوه جهت براندازی اتخاذ شد.  

 

سردار حکمتیان گفت: جنگ‌های دو دهه پیش در جهان گواه این است که مبارزه برای اثرگذاری بر ذهن مردم به اندازه اتخاذ رویکرد‌های نظامی با اهمیت بوده که طی آن شبکه‌های اجتماعی نقش ویژه‌ای در نحوه این اثرگذاری بازی می‌کنند.

کد خبر 1182251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha