لزوم جلوگیری از تشدید کم آبی با مدیریت منابع

جعفری لور گفت: بحران کم آبی امروز در کشور یک نگرانی فراگیر است و با مدیریت منابع باید از تشدید این بحران جلوگیری کنیم و اقدامات فرهنگی و نقش مردم در این مدیریت مصرف باید در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اتابک جعفری لور»، در سفر به فارس و بازدید از طرح احداث تصفیه خانه و شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب داراب گفت: برای به حداقل رساندن اثرات بحران کم آبی بر جامعه، اجرای مدیریت راهبردی و اقدامات پیشگیرانه نقش موثری دارد.

مدیر عامل شرکت مهندسی آبفا کشور افزود: بحران کم آبی امروز در کشور یک نگرانی فراگیر است و با مدیریت منابع باید از تشدید این بحران جلوگیری کنیم و اقدامات فرهنگی و نقش مردم در این مدیریت مصرف باید در اولویت قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: در داراب و زرین دشت در حوزه آبرسانی شهری و روستایی به مردم اقدامات اثربخشی به انجام رسیده است اما استمرار خشکسالی می تواند موجب بروز برخی مشکلات در موضوع تامین آب شرب مردم شود که باید آن را با مدیریت راهبردی و اقدامات پیشگیرانه به حداقل رساند.

جعفری لور تاکید کرد: فعالیت ها باید به گونه ای باشد که مردم دچار کمترین اثرات بحران خشکسالی شوند و مردم نیز با مصرف صحیح آب در این میان نقش مهمی دارند.

مدیر عامل شرکت مهندسی آبفا کشور ادامه داد: طرح فاضلاب شهر داراب و آبرسانی به شهرستان های داراب و زرین دشت از سد «رودبال» در آبرسانی پایدار به مردم این شهرستان ها نقش مهمی دارد.

وی اضافه کرد: طرح فاضلاب داراب یک طرح زیست محیطی عظیم است که مراحل خود را طی می کند و در توسعه اقتصادی این شهرستان نیز موثر خواهد بود زیرا پساب فاضلاب علاوه بر توسعه صنایع محلی و کشاورزی در حفظ منابع آب شرب نیز موثر است.

«محمد جواد عسکری»، نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: امیدواریم سفر مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور به شهرستان داراب، مقدمه آغاز اتفاقات مطلوب و ایجاد طرح های توسعه ای در بخش آب و فاضلاب داراب و زرین دشت باشد.

«علی جان صادق پور»، مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس نیز گزارشی از وضعیت منابع آب در شهرها و روستاهای استان و اقدامات انجام شده در حوزه های ساختاری و رفتاری به منظور کنترل بحران کم آبی در بازه های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه کرد و خواستار ایجاد ساز و کاری کلان در عرصه ملی برای واگذاری پساب فاضلاب شهرهای برخوردار از تصفیه فاضلاب به صنایع محلی و توسعه منابع شرکت های آبفا شد.

کد خبر 1182278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha