نگرانی‌های امام خمینی(ره) نسبت به آینده انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که جریان نفوذی تابلو و نشان ندارد، گفت: امام خمینی(ره)، تاکید داشتند؛ دولت مردان و متصدیان از رده بالا تا پایین همواره باید به هوش باشند که در دو راهی سعادت و شقاوت قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر فاطمه معصومه سلام الله علیها و از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: شب چهاردهم خرداماه سال ۱۳۶۸ شب سختی برای مردم ایران بود و در صبح این روز خبر رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی بغض و بهت عظیم ی در دل ‌ ها ایجاد کرد.

 

وی به سیل اشک مردم و خانواده ایرانیان به ویژه خانواده شهدا اشاره کرد و اظهارداشت: علی ‌ رغم تمام سختی ‌ های رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، فقدان امام خمینی(ره) با جانشینی رهبر فرزانه انقلاب پر شد و حرکت خط انقلاب در ریل خود ادامه یافت.

 

سخنران این مراسم ، در بخش دیگری از سخنان خود به نگرانی ‌ های امام خمینی (ره) و دغده ‌ های ایشان نسبت به آینده کشور اشاره کرد و اذعان داشت: امام ( ره ) بارها در سخنرانی ‌ هایشان از واژه خوف دارم و می ترسم استفاده نموده، نسبت به آینده کشور نگرانی ‌ هایی را مطرح نموده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، در ادامه با بیان این که ده ‌ ها روایت از رسول گرامی اسلام(ص) راجع به نگرانی ‌ های ایشان نسبت به آینده مسلمین و مومنین ذکر شده است، اظهار داشت: نگرانی ‌ های پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله)، را از منظرهای مختلف از جمله نگرانی های اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌توان دسته ‌ بندی نمود.

 

وی ضمن تأکید به حدیث « إني أخاف عليكم استخفافا بالدين »، به نگرانی‌های اجتماعی رسول الله(ص) و تاکید ایشان بر اداره جامعه توسط متقین اشاره کرد و خاطرنشان کرد: جریان های انحرافی و فتنه های گمراه کننده بسیاری بعد از رحلت پیامبر اعظم(ص) شکل گرفت. ضربه ‌ ای که منافقین به اسلام می ‌ زنند، بسیار بیشتر از ضربه کفار است.

 

این استاد حوزه، ارائه تفاسیر غلط از آیات الهی و تمسک به انحرافات فرهنگی را از دیگر نگرانی ‌ های رسول الله (ص) توصیف کرد و یادآور شد: بیشترین چیزی که پیامبر اعظم (ص) نسبت بر امت خوف داشتند ، این بود که مسیر قرآن منهای اهل بیت ( علیهم السلام ) را در پیش گرفته تفسیر انحرافی از آیات الهی داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، با بیان این که رسول الله (ص) از بی ‌ برنام ه‌ گی ، سوء ‌ تدبیر و مدیریت غلط در حوزه اقتصادی مسلمین نگران بودند، اظهار داشت: عبدالم ل ک مروان ‌ ها با کشتن هزار ان مسلمانان به قدرت رسیدند.

 

وی با تاکید بر این که امام خمینی ( ره ) نیز با تمسک به سیره انبیا و اولیای الهی نگران آینده جوامع بشری بودند، اظهار داشت: از تمام مسئولان ، کارگزاران و خادمان ملت انتظار می رود، تا نگرانی ‌ های رهبر کبیر انقلاب را مورد توجه قرار دهند.

 

سخنران حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها، با تاکید بر این که امام خمینی (ره) نگران افول اخلاق و ارزش های دینی بود ند ، اظهار داشت: با خدا بودن و محوریت خدا در امور بسیار مهم است و رسول الله(ص) چون اتقی الناس بودند اکرم الناس شد ند.

 

وی تصریح کرد: حفظ نظام از دیگر تاکیدات و نگرانی ‌ های بنیانگذار انقلاب اسلامی بود . امام خمینی(ره) تاکید داشتند ؛ اگر چراغ این نظام خاموش شود، دیگر قابل جبران نیست و انتقام دشمنان اسلام، انقلاب و ملت بسیار سخت خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، در ادامه به فرازهایی از وصیت نامه امام خمینی(ره) اشاره کرد و اذعان داشت: امروز شبکه ‌ های ماهواره ‌ ای فارسی زبان کمر به زمین زدن نظام اسلامی بسته‌اند و از هر بهانه‌ ریز و درشتی برای ضربه زدن به کشور سوء استفاده می‌کنند.

 

سخنران حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها، خطر نفوذ و خوف ورود نااهلان به بدنه انقلاب را از دیگر نگرانی ‌ های امام خمینی(ره) توصیف کرد و اذعان داشت: جریان نفوذی تابلو و نشان ندارد ؛ تمام نهضت مسلم بن عقیل را تنها یک نفوذی لو داد و آن را از هم پاش ان د.

 

وی با تاکید بر این که نگرانی از کارگزاران نظام از دیگر دغدغه ‌ های مهم امام خمینی(ره) بود ، خاطرنشان کرد: امام ( ره ) تاکید داشتند که این مقامات بعد از چند روز تمام می ‌ شود؛ لذا دولت مردان و متصدیان از رده بالا تا پایین همواره به هوش باشند که در دو راهی سعادت و شقاوت قرار دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، افزود: امام خمینی(ره) تاکید داشتند که مسئولان نباید رفاه زده شده، مستمدان را فراموش کنند؛ اگر سیاست مسئولان پشت کردن به محرومین و رو آوردن به سرمایه داران شد ه، دولت توجه به کاخ پیدا ک ند ، آن روز باید فاتحه دولت ، نظام و ملت را بخوانیم.

 

وی با بیان این که امام خمینی ( ره ) همواره نگران امور اقتصادی کشور ، فقرا و مستمندان بود ند ، اظهار داشت: امام خمینی(ره) فقرا را عیال خداوند متعال می دانستند و تاکید داشتند؛ اگر خدای نخاسته جمهوری اسلامی نتواند مسائل اقتصادی را جبران کند و مردم از جمهوری اسلامی مایوس شوند، ضربه بز ر گی به انقلاب و اسلام وارد خواهد آمد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، در پایان سخنان خود توجه به جوانان را از دیگر تاکیدات ، دغدغه ‌ ها و نگرانی ‌ های امام خمینی(ره) توصیف کرد و خاطرنشان ‌ کرد: امام خمینی ( ره ) بر اعتقادات و باورها ی جوانان از جمله فریضه نماز تاکید و بر تقویت اخوت و سخا در میان جوانان تصریح داشتند.

کد خبر 1182302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha