خسارت‌های خشکسالی به کشاورزان استان ایلام جبران می‌شود

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پدیده خشکسالی در استان ایلام و بعضی از استان‌های دیگر سخت و کم سابقه است، گفت: خسارت‌های خشکسالی به کشاورزان استان ایلام جبران می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «فریبرز عباسی»  در جریان سفر به شهرستان آبدانان، اظهار کرد: گزارشات و مستندات خسارت‌های ناشی از خشکسالی در کلیه استان‌های کشور جمع آوری شده و در تلاشیم از طریق اعتبارهای تخصیصی آنها را جبران کنیم.

 

وی گفت: استفاده از روش‌های نوین کشاورزی، توسعه آموزش‌های کاربردی بهره وران، نظارت دقیق بر فرایند کاشت، داشت و برداشت و استفاده بهینه از نهاده‌های مورد نیاز به صنعت کشاورزی رونق بخشیده و چالش های زیان آور آنرا کاهش می‌دهد.

 

معاون آب و خاک  وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: پدیده خشکسالی در استان ایلام و بعضی از استان‌های دیگر سخت و کم سابقه است؛ با هماهنگی‌های بعمل آمده و احصاء دقیق آمار، خسارت‌های ناشی از خشکسالی را از محل اعتبارهای مربوطه در بودجه سال جاری جبران و کشاورزان کارآفرین را در این موقعیت بسیار سخت جبران  خواهد شد.

 

عباسی با اشاره به اینکه در سطح استان 19 ایستگاه پمپاژ نیمه تمام وجود دارد، گفت: این تعداد ایستگاه بین 20 ، 30 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که متاسفانه با اعتبارات منطقه ای سال ها بطول می انجامد.

 

وی با بیان اینکه اگر چنانچه رایزنی ها جواب نداد، می بایست به هر طریق ممکن از طریق استان به اتمام برسند، گفت: در سایر مراحل امکان کمک وجود دارد که به یقین وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه تلاش می کند که در کمترین زمان ممکن آب به مزارع برساند.

کد خبر 1182340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha