پیوند ناگسستنی امام و امت/  گیلان عزادار رحلت امام خمینی(ره)

۱۴خرداد ۱۳۶۸، روزی که سراسر ایران عزادار شد. در چنین روزی بود که روح بلند امام خمینی (ره) به ملکوت اعلی پیوست و و مردم عزادار این غم عظیم شدند و اکنون بعد از ۳۳ سال پیوند ناگسستنی امام و امت بار دیگر به رخ جهانیان کشیده شد.

خبرگزاری شبستان_گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: دوست‌داران خمینی کبیر در سی‌وسومین سالگرد رحلتش زانوی غم بغل کرده و گیلانیان در غم از دست دادن پدری مهربان به سوگواری نشسته‌اند.

 

دل مردمان این مرز و بوم برای پدرپیرشان، برای امامی که امت، یک پارچه گوش به فرمانش بود تنگ شده است؛ پدری که غم از دست دادنش بر دل تمام مردم ایران زمین و تمام آزادگان جهان داغی سنگین است.

 

14 خرداد 1368، روزی بود که سراسر ایران عزادار شد، در چنین روزی بود که روح بلند امام خمینی (ره) به ملکوت اعلی پیوست و مردم ایران در این غم بزرگ به سوگ نشستند، امام خمینی(ره) با اراده خود همواره به دنبال اهداف بزرگ بود و توانست با چنین اراده‌ای، انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند.

 

قاعده‌ای است در تاریخ حیات بزرگان تاریخ که در پی درگذشت آنان، در افقی والاتر ظهور خواهند کرد و مکتب آنان خواهندگانی بیش خواهد داشت. بی‌تردید امام خمینی، رهبر کبیر انقلاب اسلامی، در عداد این جاودانگان است که گذر زمان بر مکتب فکری و عملی او گردی نمی‌نشاند، بلکه ظهور و جلای آن را بیشتر خواهد ساخت.

 

 

حال پس از گذشت 33 سال از رحلت جانسوز معمار کبیر انقلاب اسلامی، دسته‌های عزاداری ایشان در مسیر‌ها و مکان‌های متعدد در سطح استان در حال برگزاری است.

 

همچنین به مناسبت سالگرد ارتحال امام نیز مراسم بزرگداشتی همزمان با شب رحلت با اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد گیلان با حضور قشر‌های مختلف همراه با فعالیت‌های متنوع فرهنگی برگزار شد.

 

شب گذشته از شهرستان‌های مختلف گیلان، مردم به عشق خمینی کبیر به‌منظور شرکت در مراسم گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) عازم حرم مطهر ایشان شدند، مردم بعد از گذشت سه دهه از رحلت امام خمینی (ره) با سوگواری و سفر به مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یاد ایشان را زنده نگه می‌دارند.

 

یکی از شهروندان ماسالی که در حال اعزام به مرقد امام بود اظهار کرد: اراده محکم و مثال زدنی امام خمینی (ره) یکی از دلایل محبوبیت ایشان نه تنها بین ایرانیان بلکه بین تمام مردم جهان است.

 

وی افزود: عمل کردن به حرف‌های زده شده از جمله ویژگی‌های امام خمینی (ره) بود و این موضوع سبب شده بود تا حرف‌های ایشان به دل مردم بنشیند.

 

 

یکی از شهروندان صومعه‌سرایی با بیان اینکه امام به ما مسیر نورانیت، استقلال و آزادی را رهنمون شدند و استقرار جمهوری اسلامی با این مولفه‌های نوارانی انجام شد گفت: امروز جوانان وظیفه دارند تا در کنار رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) باشند و از رهبری حمایت کنند.

 

وی تصریح کرد: تواضع، فروتنی، اخلاص، توکل به خدا، توسل، عبودیت، ساده زیستی و زهد از ویژگی‌های اخلاقی امام راحل بوده است.

 

گفتنی است، مردم ولایت‌مدار شهرستان‌های غرب گیلان با حضور گسترده خود در مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) بار دیگر با امام فقید خود تجدید پیمان کرده و ثابت کردند که هیچ موقع از مسیر انقلاب و آرمان‌های امام راحل خارج نمی‌شوند.

 

 

 

کد خبر 1182387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha