اعتماد به مردم جزو ویژگی‌های مهم امام خمینی (ره) بود

حجت‌الاسلام آذرافروز اعتماد به مردم را از جمله ویژگی‌های مهم امام راحل برشمرد و گفت: امام (ره) به شدت به مردم اعتماد داشتند و ظرفیت مردم را خوب شناختند و این ظرفیت را به صحنه آوردند و از آن استفاده کردند.

«حجت‌الاسلام حسن آذرافروز» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) اظهار کرد: بنا نهادن حاکمیت اسلام در ایران و استقرار آن ساختمان جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترین اقدام امام راحل محسوب‌ می‌شود و این هم در زمانی بود که شرق و غرب و متفکران آنها فکر می‌کردند که دین از بین رفته و دیگر جایگاهی ندارد.

 

مسئول برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه خوزستان افزود: امام (ره) با استفاده از آموزه‌های دینی و اسلامی، حکومتی را ایجاد و مستقر کردند که اساس کار آن اسلام بود و این تمام دنیای غرب و استکبار را بر هم ریخت.

 

وی اذعان کرد: امام راحل اجازه ندادند انقلاب اسلامی در قدرت هاضمه شرق و غرب هضم شود و پس از استقرار انقلاب، از شرق و غرب استقلال بخشیدند و به شکلی حکومت را بنا نهادند که امروز یکی از ابرقدرت‌های دنیا است.

 

حجت‌الاسلام آذرافروز تصریح کرد: هدف امام خمینی (ره) ریشه‌کن کردن حکومت ظالم و مفسد طاغوت و مستقر کردن حکومت اسلامی و دینی بود که هیچگاه این هدف خود را گم نکردند و از آن غافل نشدند.

 

وی اعتماد به مردم را از دیگر ویژگی‌های مهم امام راحل برشمرد و عنوان کرد: امام (ره) به شدت به مردم اعتماد داشتند و ظرفیت مردم را خوب شناختند و این ظرفیت را به صحنه آوردند و از آن استفاده کردند که به همین دلیل، از این انقلاب به عنوان انقلابی مردمی یاد می‌شود.

 

مسئول برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه خوزستان بیان کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی از لحاظ علمی، عرفانی، مردمی و خاکی بودن، شخصیت کامل و جامعی داشتند.

 

وی با بیان اینکه باید با استفاده از ظرفیت مجموعه‌های فرهنگی از جمله مساجد که سنگر هستند، نسبت به صدور انقلاب تلاش کنیم خاطر نشان کرد: باید مساجد به عنوان پایگاه‌های اساسی صدور انقلاب و پایه‌های تربیتی انقلاب، سنگر بمانند و جهاد تبيين در موضوعات مختلفی از جمله انقلاب اسلامی، امام راحل و رهبر معظم انقلاب صورت گیرد.

 

کد خبر 1182399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha