صفر شدن آمار کرونایی‌های کشور به همت دولت سیزدهم/ جهان همچنان درگیر کرونا و ایران در مسیر پایان

با تلاش های دولت سیزدهم آمار فوتی های کرونایی در کشور به صفر رسید ولی در دیگر کشورها شاهد فوتی های بیش از ۳۰۰ نفر هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سال گذشته در این همین زمان بودیم که کشته های کرونایی در موج پنجم به بالاترین تعداد خود رسیده بود و هر روز 500 و 600 خانواده داغدار از دست دادن عزیزانشان به علت مبتلا به کرونا می شدند.

این در حالی بود که روزانه بیش از 40 هزار نفر در ایران به کرونا مبتلا می شدند و این آمار سرکش اصلا قصد کاهش و از بین رفتن نداشت و دلیل آن را می توان عدم واکسیناسیون دانست.

سازمان جهانی بهداشت بارها و بارها به کشورها اعلام کرده که در راستای واکسیناسیون کامل شهروندان اقدام کنند تا بتوانند این بیماری سرکش را مهار کنند.

برخی از کشورها این کار را در اولویت خود قرار دادند و نتیجه آن هم مهار این بیماری شد ولی دولت یازدهم و دوازدهم آنچنان توجهی به این مسئله نداشت.

با روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی سیزدهم، اولین اولویت آیت الله رئیسی انجام واکسیناسیون در کشور و کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی اعلام شد.

در آن زمان عده ای که همیشه به دنبال مخالفت با کشور هستند، بر این باور بودند که اول این دولت توانایی انجام واکسیناسیون و واردات واکسن و تولید داخلی آن را ندارد و دوم اینکه راه چاره ای هم بر این زخم نشسته بر جان مردم نخواهد بود و بر شیپور ناامیدی می دمیدند.

اما آیت الله رئیسی و وزارت بهداشت تمام تمرکز خود را بر واردات و تولید داخل گذاشتند و در کمترین زمان ممکن شاهد بالا رفتن آمار واکسیناسیون در کشور بودیم، به طوری که در یک ماه نیمی از کشور واکسن کرونا را دریافت کردند.

صفر شدن آمار فوتی های کشور، خبر امیدوارکننده برای مردم ایران

به همین ترتیب دوزهای اول، دوم و سوم واکسن تزریق شد و به تبع آن شاهد کاهش مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی در کشور بودیم و آمارهای کشته و مرگ و میر کرونایی به کمترین حد خود رسید.

تک رقمی و صفر شدن مبتلایان کرونایی در کشور یکی از بهترین خبرهایی بود که طی مدت های اخیر سبب خوشحالی و سرور مردم ایران شده بود زیرا هیچ ایرانی در این روزها داغدار از دست دادن عزیزانشان نبودند و کشور در یک آرامش نسبی از این قضیه قرار گرفته بود.

دکتر سید جلیل میرمحمدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در این خصوص، گفت: خدا را به خاطر این موفقیت در مهار بیماری کرونا و به صفر رسیدن آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری شکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه این موفقیت مرهون تلاش مجدانه وزارت بهداشت، دولت سیزدهم و شخص آقای رئیسی است، تصریح کرد: با تلاش گسترده و با واکسیناسیون عمومی، مسئولین این بیماری را در کشور مهار کردند.

تلاش دولت سیزدهم در زمان تحریم ها نتیجه بخش بود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تشکر از شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا، گفت: تلاش مجدانه آن‌ها آن هم در شرایط تحریم واقعاً قابل توجه بود و جای قدردانی و تشکر دارد.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: ما در حالی که شاهد به صفر رسیدن آمار فوتی‌های کرونا در کشورمان هستیم که در کشور‌هایی مانند ژاپن، آمریکا و امثال آن کرونا همچنان از مردم این کشور کشته می‌گیرد.

وی افزود: بر خلاف دولت قبل که واکسیناسیون مردم در برابر بیماری کرونا را به برجام منوط می‌کرد ما شاهد بودیم که در دولت جدید با تلاش و کوشش خستگی‌ناپذیر، واکسیناسیون عمومی انجام شد و آمار فوتی‌های این بیماری از ۷۰۰ نفر به صفر رسید.

آمار مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی در استان یزد نیز به کمترین میزان خود رسیده و با اعلام مسئولان علوم پزشکی، این روند اگر با رعایت مردم همراه باشد همچنان با کاهش روبه رو خواهد شد.

آمار بستری های کرونایی بخش مراقبت های ویژه یزد تک رقمی شد

علیرضا اسلامی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، گفت: آمار بستری های مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد به کمتر از ۳۰ نفر رسید.

وی اظهار داشت: در حال حاضر، ۲۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: از این تعداد، ۷ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

اسلامی افزود: در شبانه روز گذشته، ۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند.

وی گفت: در حال حاضر شهرستان های اردکان، میبد و یزد در وضعیت آبی کرونایی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

اسلامی همچنان بر تکمیل چرخه واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در تجمعات تاکید کرد.

بدون شک با رعایت کامل پروتکل ها و انجام کامل مراحل واکسیناسیون توسط مردم می توانیم در آینده نزدیک جشن نابودی کرونا را در ایران برگزار کنیم و این ویروس منحوس در کشور به پایان خود نزدیک شود.

کد خبر 1182417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha