امام خمینی(ره) همه عمر خود را برای احیای دین، ارزش های معنوی و انقلابی وقف کرد

حجت الاسلام سیادت گفت: حضرت امام راحل (ره) با اخلاص، ایمان، ساده‌زیستی، مردمداری در عمل، مجمع همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها بود و همه عمر خود را با کمال عزت و افتحار برای احیای دین و ارزش‌های معنوی و انقلابی صرف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با حضور اقشار مختلف مردم و مسئئولان در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر پاتاوه برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید رحمت الله سیادت در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام‌ خمینی (ره) به برخی ویژگی‌های اخلاقی و دوران مبارزاتی ایشان اشاره کرد.

 

امام جمعه پاتاوه گفت: حضرت امام راحل (ره) با اخلاص، ایمان، ساده‌زیستی، مردمداری در عمل، مجمع همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها بود و همه عمر خود را با کمال عزت و افتحار برای احیای دین و ارزش‌های معنوی و انقلابی صرف کرد.

 

وی از لسان سپهبد شهید صیاد شیرازی به ذکر فضایل و بعضی از عملکرد حضرت امام خمینی(رض) و نماز اول وقت اشاره کرد و افزود: حضرت امام (ره) نسبت به نماز و نماز اول وقت تاکید بسیار داشت، اما گاهآ مشاهده می شود بعضی ها به نماز بی تفاوت هستند و به انحراف کشیده می شوند.

 

حجت الاسلام سیادت خاطرنشان کرد: همه این شهدایی که در انقلاب (انقلاب، محراب، دفاع مقدس، مدافعین حرم) در راس این شهداء سردار سپهبد قاسم سلیمانی به شهادت رسیدند، همه به سرباز بودن ولایت و حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری اقتدا می کنند و شهید صیاد شیرازی می فرماید «من از سیره حضرت امام درس گرفتم» و در منطقه جنگی به فرماندهان خود دستور می دهد در هر موقعیتی هستید، نماز اول وقت و نماز جماعت را رها نکنید».

 

امام جمعه پاتاوه ضمن تاکید بر اینکه ما نباید نسبت به نماز جمعه، نماز اول وقت و نماز جماعت بی تفاوت باشیم، افزود: به فرموده امام صادق (ع) «هر کس نماز را سبک بشمارد از شفاعت ما اهل البیت (ع) محروم است».

 

وی با بیان اینکه ریشه این انقلاب امام راحل است، افزود: این انقلاب باید محفوظ بماند و به قول مقام معظم رهبری «اگر انقلاب از ریشه جدا شود، مانند درختی است که بین ریشه و تنه فاصله افتاده و رابطه غذایی آن قطع شده است».

 

حجت الاسلام سیادت ادامه داد: امام خمینی(ره) یک انسان کامل برای جهان بود و نام و یاد او همیشه در قلب مردم جهان است.

 

گفتنی است در این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ذکر مصیبت در رثای حضرت امام (ره) و شهیدان 15 خرداد 1342 پرداختند.

کد خبر 1182500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha