مسجدی‌ها ایثار نهفته در قیام جاویدان ۱۵ خرداد را فراگیر کنند

حجت‌الاسلام محمودی گفت: اهالی مساجد باید اکنون نسبت به شهدای قیام ۱۵ خرداد و فاجعه فیضیه ادای دین و وظیفه و فرهنگ ایثار و ایستادگی را که بخش اصلی و تفکیک ناپذیر واقعه خونین ۱۵ خرداد است به نسل جدید منتقل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد محمودی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه شاهد جنایت طاغوت در مردادماه دهه چهل بوده است، اظهار کرد: وقتی مرحوم امام خمینی رحمت الله علیه در آن روز تذکرات شدیدی به محمدرضا پهلوی داد، خیلی ها به این سخنان رهبر کبیر انقلاب باور نداشتند و حتی ترسیدند.

 

امام جماعت مسجد الزهرا(س) منطقه صادقیه تهران افزود: کم کم ایمان انقلابی امام خمینی(ره) علیه در میان حوزویان و از طریق آنها به بدنه جامعه و به ویژه اهالی مساجد نفوذ کرد.

 

وی اضافه کرد: اهالی مساجد باید اکنون ادای دین و وظیفه نسبت به شهدای قیام ۱۵ خرداد و فاجعه فیضیه کنند و فرهنگ ایثار و ایستادگی را که بخش اصلی و تفکیک ناپذیر واقعه خونین ۱۵ خرداد است به نسل جدید منتقل کنند.

 

محمودی تاکید کرد: مساجد مرکز ترویج فرهنگ مقاومت هستند و باید در این عرصه بیشتر کار کنند. اکنون انقلاب در سخت ترین شرایط قرار دارد حتی سخت تر از شرایط بحران دهه اول انقلاب و دفاع مقدس، زیرا در آن زمان جنگ سخت دشمن را داشتیم و الآن نبرد نرم و فرهنگی و اقتصادی را شاهد هستیم. انشاءالله با ایستادگی ملت ایران از این جنگ طاقت فرسا و نبرد اراده ها با سربلندی عبور می کنیم.

کد خبر 1182528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha