بصیرت و تقوا، شخصیت امام(ره) را متفاوت کرد/عدم وابستگی ایران به قدرت ها

قنبری با اشاره به ویژگی های شخصیتی رهبر کبیر انقلاب گفت: بصیرت دینی و تقوا سبب ایجاد شخصیت متفاوت امام(ره) و موفقیت در رهبری و مدیریت جامعه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حشمت الله قنبری عصر روز پنجشنبه(14 خرداد) در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در گلستان شهدا اصفهان به ابعاد شخصیتی این رهبر بزرگ اشاره کرد و اظهارداشت: بصیرت دینی و تقوا الهی در همه روزگار زندگی حضرت امام روشن و واضح است.

 کارشناس سیاسی رسانه ملی افزود: ایشان از ابتدای زندگی در کودکی تا هنگام رحلت همواره بصیرت خود را حفظ کرده و پایبند به مبانی توحیدی بود.

 

وی ادامه داد: بصیرت دینی و تقوا سبب ایجاد شخصیت متفاوت امام(ره) و موفقیت در رهبری و مدیریت جامعه شد و همواره مورد توجه و محبوبیت مردم بودند.

پژوهشگر تاریخ اسلام و انقلاب با اشاره به اینکه روحیه مدیریتی و اقتدار شخصیتی در وجود رهبر کبیر انقلاب از سنین اول زندگی و دوران تحصیل وجود داشت، خاطرنشان کرد: این روحیه در زمان رهبری و دوران حیاتشان همواره پایدار بود.

 

وی اضافه کرد: دشمن از این جسارت و ایستادگی امام می ترسید و همه مشکلات خود را از مقاومت ایشان و همراهی مردم با او می دید.

قنبری اذعان داشت: امام خمینی(ره) همانطور که در برابر دشمنان با مقاومت و بدون ترس می ایستاد در برابر مردم خشوع و تواضع داشت و با آحاد جامعه به بهترین نوع رفتار می کرد و در مواجه با خانواده شهدا تواضع و فروتنی خاصی داشت.

 

وی همراهی مردم با ایشان را به سبب محبوبیت و صداقت دانست و گفت: خانواده ها هزاران شهید را تقدیم کردند و هیچ کسی طلبکار او نبود.

 

عدم وابستگی ایران به قدرت ها

کارشناس سیاسی و مذهبی رسانه ملی با اشاره به تشکیل انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب در سایه اسلام تشکیل و بر اساس مبنای مدیریتی ناب دینی پایه گذاری شده که مردم نقش اساسی در این حوزه دارند.

وی خاطرنشان کرد: استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی در سایه تشکیل انقلاب تحقق پیدا کرد و امروز کشورمان بدون هیچ وابستگی به قدرت و نظام های مدیریتی دنیا برنامه ریزی و پیشرفت کار دارد.

 

قنبری نقش مردم در مدیریت نظام و انتخاب مسئولان را از مولفه های اساسی و شاخصه های انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: اگر مشکلاتی در نظام مدیریتی کشور دیده می شود ناشی از انتخاب ها بوده که بر روند زندگی تاثیر گذاشته است.

کد خبر 1182537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha