نمایشگاه عکس و نشست  شعر رضوی در دهه کرامت برگزار می شود

ویژه گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان همزمان با دهه کرامت نمایشگاه عکس و نشست ویژه شعر رضوی را برگزار می کند.

«مسعود ویژه» در گفت و گو با خبرگزاری شبستان از مشهد به ویژه برنامه های دهه کرامت در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد گفت: در دهه کرامت نمایشگاه عکس و خوشنویسی از آثار هنرمندان برپا شده و نشست ویژه عصر شعر رضوی و برافراشته شدن پرچم بارگاه منور امام رضا (ع) نیز از دیگر اقدامات استان همدان در این ایام مبارک می باشد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزاری ورکشاپ و برپایی اجرای نقاشی زنده با موضوع امام رضا(ع)، بازدید از کودکان سرطانی در دهه کرامت، اجرای برنامه هفته فرهنگ رضوی، برگزاری همایش دختران آفتاب، انتخاب کتاب سال رضوی، برگزاری مسابقه کتابخوانی رضوی را اقدامات ویژه هنرمندان استان همدان در حوزه ترویج فرهنگ رضوی برشمرد.


ویژه، استقبال از جشنواره های امام رضا(ع) را در استان را رضایت بخش دانست و افزود: همدان از معدود استان هایی بود که از ابتدای برگزاری جشنواره های رضوی همراه این رویداد بوده و در تمامی دوره ها هم آثار فاخری را دریافت کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تصریح کرد: در دوره های برگزاری این جشنواره  در استان، استقبال بسیار خوب بود و آثار مناسبی به دبیرخانه جشنواره واصل می شد که ادعای این موضوع مستندات برنامه ها می باشد که همه آن ها در دسترس است.


وی به دست آوردهای برگزاری  جشنواره در سال های گذشته در این استان اشاره کرد و گفت: طی چندین سال برگزاری جشنواره  امام رضا (ع) در استان همدان خوشبختانه  آثار برگزیده در مجموعه ای  به چاپ رسیده است و در سه سال آخر برگزاری جشنواره یعنی سال های 96 و 97 و 98 سه کتاب تحت عنوان «زمزمه خورشید» از سوی دبیرخانه جشنواره امام رضا (ع) در همدان منتشر شده است که در آن آثار برتر و برگزیده دوبیتی و رباعی رضوی انتشار یافته است.


ویژه با اشاره به اینکه این آثار در  تعداد زیادی منتشر و در اختیار همگان از جمله مراکز کتابخانه ای و علمی و فرهنگی قرار گرفت، افزود: این حرکت بزرگ هم ایجاد انگیزه در شاعران جوان و تولید کنندگان آثار ادبی می کند و هم می تواند رونق بخش فعالیت های ادبی گردد.


 

کد خبر 1182549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha