سفری که گره‌های گلپایگان را می‌گشاید

شهرستان گلپایگان مشکلات متعددی در زمینه راه، شهرک صنعتی ، ورزشی ،آموزشی و بهداشتی دارد که امیدوار است با حضور استاندار اصفهان، شاهد برطرف شدن آنها و ایجاد رفاه بیشتر در شهرستان گلپایگان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان،«سید رضا مرتضوی» به همراه مدیران استان اصفهان در سقری یک روزه به شهرستان گلپایگان که در روز پنج شنبه هفته گذشته انجام شد، برای  مشکلات چند ساله شهرستان گلپایگان کمر همت بست و نیازهای یک شهرستان را برای تصویب در سفرآینده رییس جمهور به این استان برآورد کرد.

«علیرضا قاری قرآن»  در جلسه شورای اداری مشترک شهرستان گلپایگان با مدیران استان اصفهان با بیان اينکه احداث باند دوم دهق به گلپایگان به طول ۷۵ کیلومتر، حدود ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: مطالعات ۲۰ کیلومتر آن به پایان رسیده و ۵۵ کیلومتر دیگر آن در دست مطالعه قرار دارد و ۱۰۰ میلیارد تومان برای شروع طرح در اعتبارات سفر ریاست جمهوری پیش بینی شده است .
 

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان کمربندی شهرستان گلپايگان را ۴۲ کیلومتر بیان کرد و افزود: این کمربند سراسری برای تکمیل شدن در سه نقطه خوانسار به وانشان، کمربندی سعید آباد و کمربندی شمال به جنوب در حال ساخت است.

وی از پایان یافتن کمربندی وانشان به خوانسار تا پایان سال جاری خبر داد و بیان کرد: محور شش کیلومتری سعید آباد تا پایان شهریور ۱۴۰۲ به اتمام می رسد ولی کمربندی شمال به جنوب، نیاز به آزادسازی دارد که اعتباری سنگین می طلبد.

قاری قرآن از واگداری ۳۶۰ واحد در ۱۲۰ قطعه زمین در ظرح نهضت ملی مسکن در نزدیکی مسکن مهر  گلپایگان خبر داد که دستگاه های خدمات رسان برای رساندن امکانات مورد نیاز برای شروع ساخت اعلام آمادگی کردند.

در ادامه «فرزاد دادخواه» در خصوص رفع نقاط حادثه خیز روستایی شهرستان گلپايگان تشریح کرد: مشکل روستاهای فاویان و علی آباد و روستای زرنجان پس از آزادسازی تا پایان پاییز برطرف می شود
 

معاون اداره راهداری استان اصفهان با بیان اینکه رفع نقطه حادثه خیز موسوم به پنج راهی نیاز به پنج هزار و ۶۰۰ متر مربع آزاد سازی دارد که مانع اصلی طرح بود، گفت: این پنج راهی با همکاری دو شرکت پگاه و سهامی زراعی، طرح وارد فاز اجرایی می شود و تا روستای خونداب، چهار بانده پیش می رود.

وی از ساخت میدان ورودی شهر گوگد، حداقل تا یک سال آینده خبر داد.



 در ادامه «حمید علاقه‌مندان» با بیان اینکه گلپايگان شهر پایلوت استان اصفهان در زمینه تبدیل سیم به کابل بوده و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: تبدیل سیم به کابل استان اصفهان حدود ۲۲ هزار کیلومتر است که ۹ هزار کیلومتر آن باقی مانده است و تا پایان سال نیمی از آن انجام می گیرد
 

در ادامه «محمد رضا عسگریان»  با یادآوری اینکه فاضلاب شهرستان گلپایگان ۵ درصد پیشرفت دارد و دارای ردیف اعتبار ملی است گفت : فاضلاب این شهرستان نیاز به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و رفع مشکل فاضلاب مسکن مهر در اولویت قرار دارد که نیاز به بررسی بیشتر دارد.


 در ادامه «مجید نسیمی»  با بیان اینکه چهار مدرسه در روستای رباط سرخ، شهرک الوند و مسکن مهر در حال ساخت است، از بهره برداری این مدارس ۱۲ کلاسه در دهه فجر خبر داد
 

در ادامه «جواد محمدی» با بیان اينکه استخر شهرستان گلپايگان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری دوباره می شود، از اختصاص چهار میلیارد تومان برای زورخانه شهر گوگد و رختکن و چمن ورزشگاه شهر گوگد خبر داد.

به گزارش شبستان، برطرف شدن مشکلات راه ، آب، مسکن، اشتغال، آموزشی و ورزشی و بهداشتی در چند سال اخیر از خواسته های مردم شهرستان گلپایگان بود و با پیگیری استاندار اصفهان امیدوار به برطرف شدن آن یافته است.

کد خبر 1182564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha