دهه کرامت،  فرصت خدمت کریمانه به مردم است

سخایی فرد با تشریح خدمات فرهنگی و اجتماعی کانون های رضوی شهرستان گلپایگان در طول چهار سال گذشته، هدف از برگزاری برنامه های متنوع دهه کرامت را توسعه فرهنگ خدمت کریمانه به مردم بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «مرتضی سخایی فرد» در نشست هم اندیشی و خبری با خبرنگاران شهر ستان گلپایگان که عصر روز شنبه در سالن کنفرانس کتابخانه  آیت الله محمدی گلپایگانی برگزار شد، گفت: امام رضا(ع) محور اتحاد مردم ایران است زیرا جامعه اهانت ها به این امام همام را برنتافت، رسانه در ارتقای فرهنگ اسلامی نقش مهمی ایفا می کند.
 

مسئول کانون خادمان رضوی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه کانون خدمت رضوی از سال ۹۷ ایجاد شد، تشریح کرد: کسانی که در سامانه خادمیاری ثبت نام کرده بودند، آموزش و جذب شدند و این سامانه در حال حاضر بسته است و اگر یاوران رضوی فعالیت چشم گیر داشته باشند در اولویت خادمیاری قرار می گیرند.

وی از ایجاد چهار کانون محله خدمت رضوی در چهار نقطه شهرستان با توجه به ظرفیت ها و تعداد خادمیاران آن محله خبر داد و افزود: این کانون های محله خدمت رضوی در مسجد جواد الائمه(ع) ، مسجد المهدی (عج)، امامزادگان سید السادات (ع) و امام زاده ابراهیم (ع) روستای سعید آباد با هدف ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به این محلات، ایجاد شده است.

سخایی فرد با یاد آوری اینکه گلپايگان چند مرحله اعزام زائر اولی یا زائر محروم را داشته است، بیان کرد: اعزام این زائران پس از دو سال تعطیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا در دهه کرامت سال جاری در استان اصفهان، از شهرستان گلپايگان آغاز می شود.

مسئول کانون خادمان رضوی شهرستان گلپایگان به توزیع کمک های مومنانه در چندین مرحله و با کمک های مردمی اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۵۰۰ بسته لوازم التحریر در دو سال گذشته تحصیلی با کمک های مردمی و در میان دانش آموزان تحت پوشش کمیته امدادی یا خیریه های مردمی توزیع شده است.

وی با تاکید بر اینکه کانون خدمت رضوی، حرکتی غیر سیاسی است و وابستگی به هیچ ارگان دولتی ندارد، گفت: دهه کرامت، فرصت و ظرفیت افزایش نشاط معنوی در روحیه جامعه دارد و هدف چشاندن طعم لذت بخش کریمانه به مردم را دارد و فرهنگ همه خادم الرضاییم را در میان مردم، توسعه دهد.

سخایی فرد از پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) از مساجد، ادارات و در فضای مجازی ، درساعت ۸، در دهه کرامت خبر داد و تشریح کرد: برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی، اقتصادی برای دهه کرامت در نظر گرفته است که می توان به برگزاری جشن دختران حاج قاسم در سالن ۲۲ بهمن، جشن در مسجد علی ابن موسی الرضا(ع) روستای محروم سررباطان، حرکت خودرویی از میدان ولی عصر تا مسجد مسکن مهر، حضور کاروان زیر سایه خورشید ، پیاده روی از روستای رباط سرخ تا امام زاده ابراهیم در صبح ولادت امام رضا(ع)، برپایی موکب در بلوار امام رضا(ع) و توزیع ۸۰ بسته معیشتی توسط کانون های محله ای اشاره کرد./

کد خبر 1182568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha