تصمیم دولت خارج کردن حوزه فرهنگ و هنر از محرومیت است

اسماعیلی با اشاره به تصویب لایحه بودجه اختصاص ۲ درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی شرکت‌های دولتی برای هزینه در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالیت قرآنی توسط دولت و مجلس گفت: این موضوع یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر دشت ورامین که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی دولت با نگاه آسیب‌شناسی و وضعیت موجود در همه وزارت‌خانه‌ها فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان و سازمان‌هایی از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونت زنان ارائه شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه این دولت، پس از انقلاب تنها دولتی است که در ماه اول فعالیت خود سند اجرایی فعالیت را در اختیار همه افراد قرار داده است گفت: دولت سند تحول خود را در ۳۷ بند تدوین کرد که ۷ بند آن به حوزه فرهنگ اختصاص دارد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر کارگروه فرهنگی به ریاست رئیس جمهور و با حضور ۵ وزارتخانه مرتبط با مسائل فرهنگی و پنج شخصیت حقیقی تشکیل شده است افزود: با تشکیل این کارگروه هماهنگی لازم بین وزارت‌خانه های فرهنگی و غیر فرهنگی، اقتصادی و صنعتی ایجاد شود.

 

اسماعیلی با اشاره به تصویب لایحه بودجه اختصاص ۲ درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی شرکت‌های دولتی برای هزینه در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالیت قرآنی توسط دولت و مجلس عنوان داشت: این موضوع یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد با انتقاد از بی توجهی مدیران مربوطه به مرکزی به نام ژولیده نیشابوری در ورامین گفت: بی توجهی به این مرکز سبب شده حتی آجرها و پله‌های آن هم به سرقت رود و این امر مایه تأسف و نشان از سو مدیریت فاحش است و امروز دستور آغاز به کار تکمیل این پروژه صادر شده و با انعقاد تفاهم نامه‌ای کار اجرایی آن شروع می‌شود.

کد خبر 1182589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha