ایستادگی در مقابل هجمه دشمن و تبلیغ دین به صورت گفتاری و رفتاری از وظایف روحانیت است

آیت ‌الله حسینی بوشهری گفت: استفاده از تمام ظرفیت ‌ها برای تحصیل علم و دانش، باور آموخته های دینی و تسلیم آموزه‌ های دینی شدن و انتقال آنها به مردم، تبلیغ دین، ایستادگی در مقابل هجمه دشمن و تبلیغ دین به صورت گفتاری و رفتاری از وظایف روحانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت ‌الله «سید هاشم حسینی بوشهری»، عصر امروز (یکشنبه 15 خرداد) در دومین نشست روحانیون و طلاب استان فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: قیام 15 خرداد ریشه بسیاری از رخدادها و پیامدهای مطلوب در انقلاب اسلامی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: قیام 15 خرداد با هدف مبارزه با دین ستیزی و اقداماتی که برای حذف اسلام در آن زمان به انجام می رسید، شکل گرفت و امام خمینی (ره) با سخنرانی‌ های آتشین در برابر این رفتارها ایستاد و قیام کرد.

وی اضافه کرد: در 15 خرداد سال 42 مردم و روحانیت به صحنه آمدند و راهی را آغاز کردند که 14 سال بعد به پیروزی یک انقلاب بزرگ منتهی شد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دستاوردهای قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ عنوان کرد: پس از این قیام، امام خمینی (ره) به عنوان الگوی مبارزه شناخته شدند و شاهد تبلور پیوند روحانیون و مردم و به خصوص دانشجویان بودیم و نقاب از چهره رژیم طاغوت نیز در پی این قیام برداشته شد.

وی افزود: پس از رحلت امام، مجلس خبرگان رهبری بدون معطلی به انتخاب آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) به عنوان مجتهد زمان‌ شناس و عالمی به عنوان رهبر مردم پرداخت و پس از 33 سال همچنان شاهد ابعاد تازه ای از شخصیت ایشان هستیم.

آیت ‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: روحانیت، امروز وظایف کلیدی دارد که استفاده از تمام ظرفیت ‌ها و فرصت ‌ها برای تحصیل علم و دانش، باور آموخته های دینی و تسلیم آموزه‌ های دینی شدن و انتقال آنها به مردم، تبلیغ دین، ایستادگی در مقابل هجمه دشمن و تبلیغ دین به صورت گفتاری و رفتاری از جمله آنهاست.

کد خبر 1182649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha