فاروج، به رنگ و بوی خورشید هشتم متبرک شد

کاروان خادمان حرم رضوی در قالب "زیر سایه خورشید"همان اول صبح به فاروج رسیده بود تا مردمان این شهر به رنگ و بوی خورشید هشتم متبرک شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فاروج، امروز صبح شهر فاروج با دو خورشید آغاز شد، خورشید متبرک بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) با نوای صلوات خاصه، صبح فاروج را عطر آگین کرد. مردم فاروج با سفیران بارگاه ملکوتی حضرت حضرت ثامن الحجج عليه السلام در ساعات آغازین روز همراه شدند تا با حضور در گلزار پنج شهید گمنام، غبار از دل بشویند و خود را مهیای روز میلاد کنند.

 

نوای مداحی خادم امام رضا علیه السلام در گلزار شهدای گمنام، دل مادران شهدا را جلا بخشید. مقصد بعدی سفیران بارگاه سلطان طوس، روستای کلاته محمدرضا بود، به نظر می رسید خورشید هم از این همه عظمت به حسادت رسیده بود که با همه توان می تابید اما اشعه اش یارای مقابله با دلسوختگان حرم رضوی را نداشت، مردم از همان ساعات اولیه روز در کنار جاده منتظر پیغام دوست بودند و وقتی چشمشان به پرچم بارگاه رضوی افتاد بی اختیار اشک ریختند و یارضا گفتند، پیر و جوان، کودک و زن و مرد پیش از اینکه پای به دشت و باغشان بگذارند به هوای رضوی معطر شدند و با تبرک جویی از میهمانان حرم رضوی روزشان را پرخیر و برکت کرد.

 

نسیم، خبر آمدن میهمانان را به اهالی روستای رستم آباد هم رسانده بود که از گوشه و کنار روستا خود را به کاروان رساندند  تا از غافله صله های امام رئوف عقب نمانند.

 

دل کندن از هدیه رضوی سخت بود و تا جایی که چشم یارای دیدن داشت، اهالی کاروان را با اشک بدرقه کردند. کاروان به روستای سینگی شیرین رسید، برنامه ای برای این روستا نبود اما خیل مردم کاروان را متوقف کرد، همه با هم صلوات خاصه را زیارت کردند و تبرک جستند و کاروان را به سمت روستای محروم پیرعلی بدرقه کردند.

 

اما اهالی پیرعلی، خود را به اول روستا رسانده و ساعت ها در زیر آفتاب گرم چشم انتظار مانده بودند، حتی به کاروانیان فرصت پیاده شدن نمی دادند، خیل جمعیت برای تبرک جویی به سمت پرچم گسیل شده بودند و راه اول روستا تا مسجد را که کوتاه هم نبود، همراه با خادمان طی کردند.

 

پیرمردی عصا زنان و عرق ریزان خود را به پرچم رساند و کاروان را نگاه داشت تا از فرصت تبرک جویی بهره ببرد و اشک چمشانش پرچم را مرطوب کرد و از آرزوی چند ساله اش برای زیارت گفت و اینکه امام رضا اینقدر رئوف است که هوای ما محرومان را دارد و حالا که ما توان رفتن به حرمش را نداریم برایمان کاروان فرستاده است.

 

مسجد روستای پیرعلی غوغا بود، همه در تلاش برای حض بیشتر بردن از این عطر حضور بودند. خادم حرم رضوی با نوای دلنشینش، دل ها را به نقاره خانه حرم گره زد و این سیل اشک بود که بی محابا از شیار گونه ها پایین می آمد.

 

همسایگان مسجد التماس دعای چند خانواده را به کاروان رساندند و کاروانیان پیاده به سمت خانه بیمار داران روستا راه افتادند. بیمارانی که یارای برخاستن نداشتند به هر زحمتی خود را به در خانه می رساندند تا به استقبال آمده باشند. پرچم را به سر و صورت می کشیدند و از سویدای دل، امام رضا را صدا می زدند. هدیه های معنوی بارگاه ملکوتی را به چشم می کشیدند و باورشان نمی شد که به این سعادت نائل آمده اند.

 

بانویی که سالها رنج بیماری را تاب آورده بود و برای رسیدن به هدیه رضوی مسافت زیادی را پیاده دویده بود به پرچم که رسید نفس یاری نمی کرد اما متبرک که شد آرام گرفت و اشک ریخت و سپاسگزار خادم حرم رضوی بود.

 

خانه ای هم آماده ادای نذر بود، مادر خانواده از سرطان پیشرفته معده سالها در رنج بود اما شفا یافته امام مهربانی ها شده بود و حالا که امام رضا سفیر فرستاده بود نذرش را که قربانی کردن یک گوسفند بود ادا کرد و حالا خودش روی پا به استقبال میهمانان آمده بود و از مهربانی امامی می گفت که او را به زندگی برگردانده بود.

 

کاروانیان به دیدن جانبازی از اهالی روستای پیر علی هم رفتند و خانه بی فروغ سقف ریخته یکی دیگر از هالی را هم به عطر رضوی منور کردند تا این خانواده ها هم  بی بهره از سفره رضوی نباشند.

 

اهالی پیرعلی از کاروان دل نمی کندند و از آن سو اهالی تیتکانلو با واسطه از زمان رسیدن کاروان به آن شهر سوال می کردند. آنها که ساعتی زیر آفتاب داغ به انتظار ایستاده بودند کاروان را تا مسجد حضرت ابوالفضل همراهی کردند و شهر سراسر صدای صلوات خاصه و مداحی بود.

 

جمعیت بعد از حضور در گلزار شهدای گمنام، وارد مسجد شد تا پای سخنان خادمان رضوی بنشینند. امروز اهالی تیتکانلو امام رضایی شد تا با تبرک جویی از حرم رضوی خود را بیمه کنند.

 

جشن های مردمی زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی در مناطق مختلف استان به ویژه نقاط محروم و کم برخوردار از امروز تا 21 خردادماه سال جاری که مصادف با 11 ذیقعده، سالروز میلاد سراسر نور و رحمت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام است،  برنامه ریزی و اجرا می شود.

 

فاروج، پیشانی خراسان شمالی، نخستین میزبان این برنامه در سطح استان بود.

 

 

 

کد خبر 1182656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha