اتحادیه عرب خواستار پایان اشغال اراضی فلسطینی و عربی شد

اتحادیه عرب در بیانیه‌ای به مناسبت ۵۵امین سالروز جنگ سال ۱۹۶۷ ، خواستار عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی فلسطینی و عربی و حمایت جامعه بین‌الملل از ملت فلسطین شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «مرکز اطلاع رسانی فلسطین»، اتحادیه عرب در بیانیه‌ای به مناسبت 55امین سالروز جنگ سال 1967 که به اشغال کرانه باختری، قدس شرقی، غزه، بلندی‌های اشغالی جولان و بخش‌هایی از سینا منجر شد، خواستار عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی فلسطینی و عربی و حمایت جامعه بین‌الملل از ملت فلسطین شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دبیرخانه اتحادیه عرب در این بیانیه تاکید کرد که به رغم گذشت 55 سال از فاجعه نکسه و اشغالگری طولانی مدت اراضی فلسطینی و عربی و طرح‌های رژیم صهیونیستی برای ایجاد واقعیت‌های مدنظر خود، این حقیقت که اراضی غصب شده عربی و فلسطینی در سال 1967 طبق قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی اراضی تحت اشغال است، ثابت و بدون تغییر بوده است.
در این بیانیه آمده است که امسال سالروز نکسه مصادف شده با تشدید تجاوزات و جنایات تروریستی اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین به ویژه در قدس و مسجد الاقصی و هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی و توطئه‌های هدفمند علیه مسجد ابراهیمی و کلیسای قیامت و تشویق شهرک‌نشینان یهودی به برگزاری مناسک تلمودی در مسجد الاقصی.
اتحادیه عرب بر ادامه حمایت امت از قضیه فلسطین و مبارزات عادلانه ملت فلسطین در مسیر رسیدن به آزادی و استقلال و تشکیل کشور مستقل خود به پایتختی قدس شرقی در مرزهای چهارم ژوئن 1967 طبق قطعنامه‌های بین‌المللی تاکید کرد.
 
کد خبر 1182698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha