بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهراء(س) در محکومیت فیلم عنکبوت مقدس

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهراء(س) در خصوص ساخت و انتشار فیلم عنکبوت مقدس بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در پی ساخت و انتشار فیلم عنکبوت مقدس که موجب وهن ایران و اسلام و توهین به مقام شامخ اهل بیت علیهم السلام است، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهراء(س) بیانیه محکومیت مشترکی صادر کرده و خواستار پیگیری حقوقی و قانونی موضوع از سوی مراجع ذیصلاح شدند.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ (الصف آیه ۸)

مرز دوستی و دشمنی گاه از تار مویی باریکتر است. در طول پربرکت عمر انقلاب اسلامی بارها مسائل مهمی از طریق رسانه با زبان هنر یا غیر آن نقد شده و گاه باعث ایجاد تشنج گردیده است؛ اما عدم اعتنا به مقدسات دینی و حرمت ائمه اطهار علیهم السلام، بحثی دیگر و غیر قابل اغماض است.

بار دیگر به بهانه نقد معضلی اجتماعی، نقض دین روی داد و افعال غیرمنطقی عده ای با برداشت ناصواب از اتفاقی جدای از دین و دینداران، دست آویزی برای وهن مذهب گردید.

اگرچه اصل ورود رسانه به حوزه نقد آگاهانه، قابل تقدیر است؛ ولی نقد، آن گاه سازنده است که حریم ها را نشکند و به مقدسات توهین نکند.

فیلم «عنکبوت مقدس» از جمله آثاری است که خواه ناخواه مرز بین نقد و ادب را شکست و خواسته یا ناخواسته، با بیان نافرم یک ناهنجار مهم اجتماعی، خود به فعلی قبیح بدل شد.

ما دوستداران مکتب اهل بیت علیهم السلام به رأفت و مهربانی خاندان عصمت و طهارت و خیرخواهی این راهبران عزیز امت اسلامی اذعان داشته و ضمن نکوهش ناهنجار اول، اقدام نسنجیده منتقدان این اَعمال نابخردانه را با عملی هنجارشکنانه نمی پسندیم و به این وسیله ضمن محکوم کردن این اقدام، اعتراض خود را به اینگونه رفتارهای غیر منطقی اعلام می کنیم.

دامان عصمت و طهارت اهل بیت علیهم السلام و رویه خیرخواهی پیامبر اکرم و خاندان پرشکوهش، مملو  از نقاط روشن پرمهر و دلسوزانه است.

 بدیهی است اعمالی که در فیلم مزبور مورد نکوهش قرار گرفته‌اند از جانب هیچ دیندار دلسوزی تایید نخواهد شد؛ اما آیا انصاف در این است که افعال نسنجیده ی برخی را بهانه ای برای توهین به دین مقدس اسلام و امامان بزرگوار این دین یگانه قرار دهیم؟

«مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران» و «جامعه الزهرا سلام الله علیها»  ضمن قدردانی از زحمات هنرمندان متعهد کشورمان که همیشه خط خود را از  جامعه ی به اصطلاح هنرمند بی درد نسبت به مسائل اسلام جدا کرده اند، با حمایت از فرهنگ و آداب والای ایرانی اسلامی، ضمن محکوم نمودن اقدامات نسنجیده برخی هنروران که موجب وهن ایران و اسلام می گردد، اعتراض خود را اعلام می نماید و امیدوار است ضمن پیگیری حقوقی و قانونی موضوع از سوی مراجع ذیصلاح، در آینده جامعه محترم و دیندار ایران اسلامی شاهد تکرار چنین حوادثی نباشد.

 

کد خبر 1182710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha