احداث و توسعه بزرگراه‌های منتهی به مرز مهران برای اربعین ۱۴۰۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از احداث و توسعه بزرگراه‌های منتهی به مرز مهران برای اربعین ۱۴۰۱ خبر داد.

«سعید هژبری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: بیش از ۱۳۵ میلیارد تومان برای تکمیل طرح چهاربانده کردن محور ایلام-مهران اختصاص پیدا کرده است.

 

وی یادآور شد: با توجه به شرایط توپوگرافی مسیر، حجم کار، نیاز به اعتبارات و محدودیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد، کار این پروژه تا حدودی طولانی شده است.

 

هژبری گفت: بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان برای اتمام و تکمیل این پروژه نیاز است و بیشتر از این رقم هم ممکن است نیاز باشد، با کمک و مساعدت‌های مسئولان کشوری و استانی در سال جاری از محل پیوست قانون اعتبار خوبی برای تکمیل چهاربانده شدن محور ایلام-مهران دیده شده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام افزود: از محل سفر ریاست جمهوری حدود ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبارات پیوست قانون به این طرح اضافه شده و از محل اعتبارات اربعین نیز مسئولان استان مساعدت می‌کنند.

 

وی یادآور شد: اولویت‌های اساسی زیرساخت‌های اربعین در مهران نظیر راه‌های ارتباطی، وضعیت آب پایدار و خنک، ایجاد سایبان و…باید مورد توجه جدی قرار گیرند.

 

معاون استاندار ایلام گفت: احداث و توسعه بزرگراه‌های استان از مسیر کرمانشاه به ایلام و از ایلام به مهران و دهلران و استان خوزستان و همچنین اتصال استان به شبکه ریلی از شمال و جنوب استان از مطالبات به حق مردم استان است چرا که موقعیت استان به لحاظ نزدیکی به عتبات عالیات و منابع نفت و بحث ترانزیت کالا این مهم را توجیه می‌کند.

 

 

 

کد خبر 1182720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha