معاون اجرایی رئیس جمهور وارد آبادان شد

مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور به منظور جمع بندی نهایی طرح توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر صبح امروز وارد خوزستان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید صولت مرتضوی» صبح امروز (دوشنبه ۱۶ خرداد) به منظور جمع بندی نهایی طرح توسعه شهرستان های آبادان و خرمشهر  از طریق فرودگاه بین المللی مرحوم آیت الله جمی آبادان وارد خوزستان شد.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور در بدو ورود از روند عملیات آواربرداری و جستجوی مفقودین احتمالی حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان بازدید کرد.

 

همچنین بازدید از محل احداث سد مارد برای مهار ورود آب شور دریا به رودخانه بهمنشیر و آبیاری اراضی حاشیه رودخانه در آبادان و خرمشهر، بازدید از رودخانه اروند و روند لایروبی و خارج کردن کشتی‌ها و لنج‌های مغروق آن و بازدید از تصفیه خانه و آب‌شیرین کن شهر چوئبده با پیشرفت حدود ۷۰ درصد برای تامین آب خرمشهر و آبادان از مصوبات سفر و طرح توسعه آبادان و خرمشهر، از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه مرتضوی به استان خوزستان است.

 

 

بقایای ساختمان متروپل پس از آواربرداری به طور کامل تخریب می‌شود

مرتضوی در بازدید از روند عملیات آواربرداری ساختمان متروپل آبادان، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بقایای ساختمان متروپل آبادان پس از آواربرداری، به صورت کامل تخریب خواهد شد اظهار کرد: متاسفانه حادثه خیلی تلخی بود و حسب گزارش تاکنون ۳۸ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و ۳۷ نفر دیگر آسیب دیده و مجروح شدند که برای آنها از خداوند متعال بهبودی و شفا خواهانیم و به همه خانواده‌های داغ دیده نیز تسلیت عرض می‌کنیم.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور به بازدید رئیس جمهور از منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود: آیت الله رئیسی در بازدید خود دستورات لازم را صادر کرد و ما نیز حسب دستور ایشان در ایام نوروز به منظور بررسی پیشنهادات استان در خصوص طرح توسعه منطقه اروند که شامل شهرستان‌های آبادان و خرمشهر است به این منطقه آمدیم تا با یک برنامه‌ریزی مدون مشکلات این شهرستان‌ ها را احصا و با پیش‌بینی اعتبارات لازم قدری از مشکلات مردم بکاهیم.

 

وی استاندار خوزستان را فرمانده عملیات حادثه متروپل دانست و تصریح کرد: خوشبختانه با تدبیر پیش رفته قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار انتخاب و منطقه آزاد اروند به این مهم ورود کرده و دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز همه آماده به کار هستند.

 

مرتضوی از صدور مجوزهای لازم براز تخریب و تثبیت ساختمان متروپل آبادان خبر داد و اضافه کرد: همه تدابیر لازم برای این مسئله پیش‌بینی شده است و قطعا کار همچنان ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از اتمام عملیات آواربرداری نسبت به تخریب سازه اقدام خواهد شد خاطر نشان کرد: کار تعطیل‌ شدنی نیست و همه دستگاه‌ها و امکانات موجود پای پروژه هستند و کار به همین شکل ادامه دارد تا پایان عملیات توسط مسئولان استان اعلام شود.

 

کد خبر 1182730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha