خدمت کریمانه بچه‌های مسجد/ اجرای طرح «نان کرامت» در ۱۴ روستا

کانون فرهنگی هنری «رافت» از کانون‌های مساجد فعال است که ارائه خدمات اجتماعی و فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی را دنبال می‌کند؛ اجرای طرح «نان کرامت» در ۱۴ روستا از کمک‌های مومنانه این کانون فعال مسجدی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «رافت» مسجد مصلي امام رضا(ع) شوقان شهرستان جاجرم یکی از کانون فرهنگی هنری فعال استان خراسان شمالی است. این کانون فرهنگی هنری با برنامه های مذهبی و خدمت رسانی به محرومان توانسته به عنوان پایگاه مورد اعتماد در این شهرستان محسوب شود.

 

«هاجرالسادات هاشمی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون رافت از اجرای طرح «نان کرامت» خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این طرح در 14 روستا پیرامونی شهرستان جاجرم نان رایگان میان اقشار محروم توزیع می شود، چراکه خدمت اجتماعی یکی از رویکردهای این کانون است به طوری که در دوران شیوع بیماری کرونا نیز بیش از سه هزار پرس غذای گرم به همت این کانون میان نیازمندان توزیع شد. علاوه بر آن، کارت هدیه نیز در مناسبت ها به خانواده های محروم اهدا می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری رأفت بیان کرد: ما در مناسبت های مختلف اقدام به توزیع بسته های معیشتی و گوشت قربانی با همکاری کانون حضرت خدیجه(س) میان اقشار محروم تحت پوشش می کنیم. ضمن اینکه از دانش آموزان بی بضاعت نیز حمایت می شود، به گونه ای که لوازم التحریر و بسته فرهنگی میان دانش آموزان در طول سال تحصیلی توزیع می شود.

 

وی با اشاره به برنامه های این کانون به مناسبت دهه کرامت گفت: به مناسبت دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) کاروان زیرسایه خورشید در این روستا حضور یافت و به اجرای برنامه پرداخت، همچنین قرار است نوجوانان دهه نودی در این ایام سرود «سلام فرمانده» را اجرا کنند.

 

هاشمی با اشاره به طرح های فرهنگی این کانون گفت: طرح «شنبه های با کتاب»، جشنواره ملی«روح مقاومت» و معرفی شهدای دانش آموز، اجرای طرح تلاوت نور، تفسیر و آموزش قرآن، برگزاری مسابقات فرهنگی و آموزشی و فراخوان جشنواره ها، کارگاه آموزشي تربيت مربی سبک زندگی و طرح ملی سه شنبه های تکریم از جمله برنامه ها و طرح های این کانون است که برای نوجوانان و جوانان برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری رأفت مصلی امام رضا(ع) همچنین برگزاری جشنواره کودکانه فهما، برگزاری مسابقات ورزشی، نقاشی، شعرخوانی، قصه خوانی، انیمیشین، برگزاری حلقه های معرفتی به منظور ارایه نکات تربیتی و اخلاقی، خلاقیت و احکام، آشنایی با پیامبران و ائمه اطهار(ع)، آشنا کردن بچه های مسجد با سیره شهدا و مهدویت و انتظار و معرفی الگوهای برتر را به عنوان بخش دیگری از برنامه هایی نام برد که در این کانون اجرا می شود.

 

هاشمی با اشاره به برنامه های کانون رافت در زمینه کارآفرینی و اشتغال، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های قالیبافی و بافندگی برای بانوان و دوره های مکانیک ویژه برادران فرصت اشتغال را برای آنها ایجاد کرده است، ضمن اینکه در دوران کرونا با راه اندازی کارگاه تولید ماسک توانستیم برای تعدادی از بانوان سرپرست خانواده اشتغال آفرینی کنیم.

کد خبر 1182787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha