دهه کرامت نقطه آغازین برای درک بهتر ولایت است

حجت الاسلام موسوی نامگذاری دهه کرامت که پس از انقلاب اسلامی صورت گرفت را نقطه آغازینی برای درک بهتر ولایت و بررسی دقیق تر امامت برای پیشبرد زندگی مادی و معنوی دانست.

«حجت الاسلام سید محمدرضا موسوی نیا» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: نامگذاری دهه کرامت که پس از انقلاب اسلامی صورت گرفت نقطه آغازینی برای درک بهتر ولایت و بررسی دقیق تر امامت برای پیشبرد زندگی مادی و معنوی بوده است.

 

استاد حوزه علمیه اهواز افزود: در طول تاریخ اسلامی می بینیم که همواره محرم و صفر نقش بی بدیلی برای توسعه فرهنگ حقه شیعه داشته و همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند این محرم و صفر است که اسلام راه نگاه داشته است، ما در فرهنگ شیعه تنها طلب مبارزه نمی کنیم بلکه برای احقاق حق عامه در تلاش هستیم.

 

وی با بیان اینکه دهه کرامت می تواند زمانی برای پژوهش های گوناگون در سبک رفتاری اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) باشد اضافه کرد: در بخش بانوان در حالی که حضرت زهرا (س) الگوی بی بدیل بانوان است می توان ابعاد گوناگون شخصیت حضرت معصومه (س) را که برگرفته از روحیات و خلقیات حضرت زهرا (س) است بررسی و به بانوان مسلمان معرفی کرد.

 

حجت الاسلام موسوی نیا عنوان کرد: امروز در زندگی مدرنی که از سوی غرب در حال ترویج است هیچ فضایی برای معنویات و ارتباط با خالق وجود ندارد و نسخه انقلاب اسلامی که برگرفته از انقلاب تاریخی پیامبر (ص) است بهترین نمونه برای زندگی با ترکیب معنویات و مادیات است.

 

وی با تاکید براینکه مادیات و معنویات لازم و ملزوم هستند تصریح کرد: اسلام هیچ گاه گوشه نشینی را ترویج نداده و در مقابل هیچ گاه خواستار تلاش برای مادیات نداشته است؛ تعریف اسلام را می توان از حدیث امام علی (ع) شناخت که می فرمایند برای دنیایت انگونه تلاش کن که گویی تا ابد زنده هستی و برای آخرت آنگونه تلاش کن که فردا راهی آن هستی.

 

استاد حوزه علمیه اهواز با اشاره به اینکه نباید از زمان دهه کرامت تنها برای برگزاری جشن ها و جنگ های شادی بهره برد یاد آور شد: درست است که در هنگام شادی اهل بیت (ع) باید شادی و سرور را ترویج کرد اما شایسته است که ابعاد مختلف زندگانی ائمه (ع) بررسی شده تا الگویی عینی در زندگی امروزی تبیین شود.

 

کد خبر 1182849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha