سازمان همکاری اسلامی ، توهین به پیامبر (ص)در هند را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی، هند را به دلیل اظهارات علیه پیامبر اسلام مورد انتقاد قرار داد و از سازمان ملل خواست تا اقدامات لازم را برای رسیدگی به اقدامات مربوط به هدف قرار دادن مسلمانان در هند اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « timesofindia»، سازمان همکاری اسلامی متشکل از 57 عضو که خود را صدای جمعی جهان اسلام می‌داند،  هند را به دلیل اظهارات علیه پیامبر اسلام مورد انتقاد قرار داد و از سازمان ملل خواست تا اقدامات لازم را برای رسیدگی به اقدامات مربوط به هدف قرار دادن مسلمانان در هند اتخاذ کند.

در بیانیه مننتشر شده در این زمینه از سوی سازمان همکاری اسلامی آمده است: این سوء استفاده‌ها در چارچوب تشدید نفرت از اسلام در هند و در چارچوب اعمال سیستماتیک علیه مسلمانان و محدودیت‌های اعمال شده بر آنها به‌ویژه با توجه به مجموعه‌ای از تصمیم‌ها مبنی بر ممنوعیت حجاب در مؤسسات آموزشی در تعدادی از کشورها صورت می‌گیرد.

پاکستان که هند اغلب آن را به دستکاری در دستور کار سازمان همکاری اسلامی متهم می کند، در محکومیت اظهارات کارگزاران حزب بهاراتیا جاناتا به این هیئت مسلمان پیوست.

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در توئیتی نوشت: مکررا گفته‌اند که هند تحت رهبری مودی آزادی‌های مذهبی را زیر پا می‌گذارد و مسلمانان را آزار می‌دهد.

سازمان همکاری اسلامی از هند خواست تا قاطعانه با این سوء استفاده ها مقابله کند ،امنیت و رفاه جامعه مسلمانان هند را تضمین کند و از حقوق، هویت مذهبی و فرهنگی، کرامت و مکان های عبادت آنها محافظت کند.

کد خبر 1182862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha