۳۲۶ زندانی واجد شرایط در فارس تحت مراقبت الکترونیک قرار گرفته اند

ابراهیمی گفت: تاکنون ۳۲۶ زندانی واجد شرایط در استان فارس تحت مراقبت الکترونیک قرار گرفته اند و با هدف کاهش جمعیت کیفری و با همکاری قضات، آمار استفاده از پابند الکترونیک در استان افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسحاق ابراهیمی»، امروز (دوشنبه 16 خرداد) در نشست شورای اداری و برنامه ریزی زندان های فارس با تبریک دهه کرامت گفت: اشتغال زندانیان از اولویت های سازمان زندان هاست و مستندات حرفه آموزی در زندان ها باید سامانه ERP ثبت شود.

مدیرکل زندان های فارس ادامه داد: تعامل با مجموعه قضایی با هدف تحقق اهداف سازمانی و رسیدگی به اهداف جامعه هدف باید مورد توجه روسای زندان های استان قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: افزایش تعامل با مجموعه قضایی در راستای کاهش جمعیت کیفری، نقش مطلوبی دارد و  دعوت از قضات برای بازدید هدفمند از زندان ها با همین هدف انجام می شود.

ابراهیمی با اشاره به مطابه زندانیان از قضات برای اعطای تسهیلات قانونی بیان کرد: از تمامی ظرفیت های قانونی برای اخذ ارفاقات قانونی توسط مراجع قضایی استان باید استفاده شود و ضمن بررسی آمار زندانیان بلاتکلیف، پیگیری های لازم برای تخفیف مجازات، اشتغال آزادی مشروط زندانیان در فارس به انجام برسد.

وی ادامه داد:  تاکنون 326 زندانی واجد شرایط در استان فارس تحت مراقبت الکترونیک قرار گرفته اند و با هدف کاهش جمعیت کیفری و با همکاری قضات، آمار استفاده از پابند الکترونیک در استان افزایش خواهد یافت.

مدیرکل زندان های فارس با ااشره به حمایت از خانواده های زندانیان نیز عنوان کرد: تلاش ما این است تا از ظرفیت گروه های جهادی برای رفع مشکل زندانیان و خانواده های آنها استفاده کنیم.

وی افزود: با پیگیری روسای زندان ها، انجمن های حمایت در شهرستان ها باید تقویت شوند و درآمدزایی انجمن ها به صورت پایدار برای حمایت از خانواده های تحت پوشش افزایش یابد.

ابراهیمی تصریح کرد: رئیس زندان باید هنر به کارگیری از نیروها برای انجام امور لازم را داشته باشد و هدف از زندانی کردن افراد خاطی، متنبه شدن و شرکت آنها در برنامه های آموزشی و تربیتی و ارتقای سلامت روحی، روانی و جسمی و توانمندسازی آنهاست و فعالیت های فرهنگی نقش اساسی در اصلاح و تربیت زندانیان دارد.

وی گفت: غربالگری و سلامت روان زندانیان در بدو ورود ضروری است و پیگیری جدی مشکلات زندانیان بیمار و ارائه مرخصی به آنها طبق قانون و با استفاده از ظرفیت قانون باید در اولویت باشد و همچنین روسای زندان ها و مسئولان ستادی باید به دانش روز زندانبانی و قوانین و مقرارت حوزه کاری خود مسلط باشند.

کد خبر 1182885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha