میزبانی مساجد پاکدشت از دهه کرامت؛ از شادی‌های کودکانه تا کمک‌های مومنانه

حجت‌الاسلام طباطبایی از تدارک جشن‌های دهه کرامت در مساجد منطقه پاکدشت خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، غرفه‌های شادی برای کودکان و توزیع بسته‌های معیشتی میان اقشار محروم بخشی از برنامه‌های مساجد این منطقه است.

حجت الاسلام «سید احمد طباطبایی فر» در گفت و گو  با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان  از تدارک جشن های دهه کرامت در مساجد ناحیه شیخ کلینی مرکز رسیدگی به امور مساجد خبر داد و اظهار کرد: 20 مسجد محوری و معین این ناحیه اقدام به برگزاری جشن های دهه کرامت با همکاری دیگر مساجد کرده اند و این جشن ها از سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) با برگزاری مراسم تجلیل از دختران در مساجد پاکدشت آغاز شده است.

 

مدیر ناحیه شیخ کلینی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، برپایی غرفه های شادی برای کودکان همراه با بازی های فکری، مراسم جشن و سخنرانی از جمله این برنامه ها است.

 

حجت الاسلام طباطبایی فر تصریح کرد: در کنار مراسم جشن قرار است، کمک های مومنانه نیز به اقشار بی بضاعت از سوی مساجد صورت گیرد، به طوری که بیش از یک هزار بسته معیشتی توسط مساجد در این ایام میان اقشار محروم توزیع و بسته های گوشت و مرغ نیز به نیازمندان تحت پوشش اهدا می شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهایی که به همت مساجد این ناحیه دنبال می شود، ایجاد اشتغال با همکاری مراکز نیکوکاری برای جوانان دارای تخصص و توانمندی است، تصریح کرد: در کنار آن برای بانوان بی سرپرست نیز فرصت اشتغال از طریق تهیه و تولید گل مصنوعی را فراهم کردیم.

 

مدیر ناحیه شیخ کلینی مرکز رسیدگی به امور مساجد محله محوری را از برنامه ها و رویکردهای مورد توجه در مساجد این ناحیه برشمرد و تاکید کرد: در سطح منطقه پاکدشت 120 مسجد فعالیت می کنند که 20 مسجد به عنوان مساجد محوری و معین در با تعامل با دیگر مساجد برنامه های فرهنگی و مذهبی و خدمات جهادی  در سطح این منطقه برگزار می کنند، به عنوان مثال در بحث مبارزه با بیماری کرونا و پیشگیری از این بیماری فعالیت های گسترده ای در این ناحیه انجام شد و با محوریت  مساجد معین برنامه های مشترکی همچون یلدای زینبی و کاروان های فاطمی اجرا شد.

 

وی از برپایی ایستگاه های سلامت به منظور عرصه ماسک و اقلام بهداشتی هم به عنوان یکی از برنامه های مورد توجه در این ناحیه خبر داد و خاطرنشان کرد: به صورت میانگین بیش از ۲۰ هزار ماسک به صورت رایگان در دوران کرونا توزیع و در تعدادی از مساجد در ایستگاه های سلامت اقلام بهداشتی با تخفیف ویژه به مردم عرضه شد. همچنین، تعدادی از مساجد با توصیه پزشکان اقدام به تهیه سوپ های مقوی و توزیع میان بیماران کرونایی کردند و ویزیت رایگان بیماران و مشاوره های پزشکی به آنها ارایه شد.

کد خبر 1182914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha