پیش بینی منابع لازم برای اجرای طرح توسعه آبادان و خرمشهر

مرتضوی از پیش بینی منابع لازم برای طرح توسعه آبادان و خرمشهر در سال جاری خبر داد و گفت: به‌طور قطع ما طرح توسعه این دو شهرستان را طی چند هفته آینده تصویب و برای اجرا ابلاغ می کنیم و از همین امسال منابع لازم پیش‌بینی و در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید صولت مرتضوی» ظهر امروز (دوشنبه ۱۶ خرداد) در نشست کارگروه طرح توسعه آبادان ‌و خرمشهر که در فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، از تصویب این طرح طی هفته‌های آینده در هیات دولت خبر داد و اظهار کرد: امسال منابع لازم برای اجرای این طرح در اختیار استان قرار خواهد گرفت تا مردم برکات این مصوبات را ببینند.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور به بازدید نوروزی آیت الله رئیسی از منطقه شلمچه و شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و افزود: در این سفر تدوین طرح توسعه این دو شهرستان به حوزه معاونت اجرایی ریاست جمهوری تفویض و جلسات کارشناسی آن در سطح استان انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه ‌امروز برای بررسی فرایندها و نهایی کردن طرح‌ها در آبادان حضور یافتم تا با بررسی طرح‌های توسعه‌ای با حضور استاندار، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی منطقه به ویرایش نهایی برسیم تصریح کرد: این طرح‌ها در چند بخش دسته‌بندی شده‌اند که نخست، طرح‌هایی هستند که نیاز به منابع عمرانی دارند و اعتبارات لازم برای آنها از محل منابع عمومی و دیگر منابع دستگاه‌های اجرایی و کمک‌های منطقه آزاد اروند و استانی تأمین می‌شوند تا طرح‌ها در یک بازه زمانی پنج ساله تکمیل شوند.

 

مرتضوی از پیش بینی و تامین زمین و تسهیلات در حوزه اشتغال و مسکن نیز خبر داد و اضافه کرد: برای اشتغال‌زایی که نیازمند سرمایه‌گذاری است، به دستگاه‌های مختلف اجرایی و حاکمیتی توصیه شده نسبت به سرمایه‌گذاری صنعت در بخش کشاورزی و سایر بخش‌ها مساعدت کنند و تسهیلات لازم هم برای اشتغال خُرد و کلان در جلسه عصر امروز بررسی خواهد شد تا با کمک بانک‌های عامل تسهیلات مورد نیاز پپیش‌بینی و پرداخت شود؛ در حوزه ازدواج جوانان هم تصمیمات خوبی برای پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت اتخاذ می‌شود.

 

وی به بهره مندی مردم خرمشهر و آبادان از این طرح اشاره کرد و ادامه داد: به‌طور قطع ما طرح توسعه این دو شهرستان را طی چند هفته آینده تصویب و برای اجرا ابلاغ می کنیم و از همین امسال منابع لازم پیش‌بینی و در اختیار استان قرار خواهد گرفت تا مردم هرچه‌سریع‌تر شاهد برکات این مصوبات باشند.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه آخرین نشست استانی کارگروه این طرح امروز برگزار شد خاطر نشان کرد: نهایتا در جلسه دیگری با حضور استاندار و نمایندگان دستگاه‌های ملی این طرح‌ها را نهایی و در بازه زمانی کوتاه آن را برای تصویب به دولت ارسال خواهیم کرد.

 

کد خبر 1182994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha