طرح اشتغال «برکت آفتاب» در قزوین اجرا می شود

ظاهری گفت: به منظور توانمندسازی مددجویان و ایجاد فرصت اشتغال نوین، طرح اشتغال «برکت آفتاب» در استان قزوین اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، «ناصر ظاهری» در دیدار با مدیرکل صدا وسیمای استان بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک اثربخش را با اجرای برنامه توانمندسازی اجرا می کند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: یکی از جدی ترین برنامه توانمندسازی مددجویان ایجاد طرح اشتغال زایی است تا رابطه نیازمندی مددجو با دیگران قطع شود و شرایط مددجو به شرایط عادی بازگردد در واقع مددجو بعد از ایجاد اشتغال و حمایت های لازم برای پایداری اشتغال به این باور خواهد رسید که توانمندی دارد و مهم توکل به خداوند سبحان، داشتن همّت و پشتکار است.

 

وی اضافه کرد: یکی از طرح های اشتغال زایی که برای خانواده های سرپرست خانوار اجرا شده است، تولید برق از انرژی خورشید است که تاکنون برای 72 خانوار اجرا شده است و با توجه به رضایت این خانواده ها، اجرای آن در قالب طرح جدیدی اجرا خواهد شد.

 

ظاهری افزود: در طرح جدید که با عنوان «برکت آفتاب» اجرا می شود، از طریق اختصاص تسهیلات به مددجو، تجهیزات تولید برق خورشیدی خانگی خریداری می شود و اقساط تسهیلات از محل فروش برق به شرکت برق، کسر می شود.

 

وی عنوان کرد: سال 1400 با تلاش های انجام شده و همت مددجویان 4 هزار و 200 فرصت شغلی برای مددجویان و نیازمندان ایجاد شد و برای سال جاری برنامه ریزی ایجاد 8 هزار و 178 فرصت اشتغال زایی را برنامه ریزی کرده ایم.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: باید ایجاد اشتغال جدی گرفته شود از این رو در سال جاری سیاست محوری بر اشتغال و مسکن قرار داده شده است تا این 2 مشکل اساسی و بنیادی نیازمندان را رفع کنیم چراکه برای رفع محرومیت زدایی نیازمند ایجاد زمینه های مناسب هستیم.

 

وی با تقدیر از همکاری های صداوسیمای استان قزوین در ایام پربرکت ماه رمضان اظهارکرد: در این ماه پربرکت شاهد همکاری خوبی میان 2 نهاد کمیته امداد و سازمان صداوسیما بودیم که به نظر می رسد باید این همکاری ها محدود به یک ماه نشود.

 

ظاهری تأکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) یک نهاد با خدمات مقطعی نیست از این رو شایسته است در فرصت های مختلف بسترسازی لازم برای ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه شکل گیرد.

 

وی یادآورشد: کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک به نیازمندان و مددجویان را با همراهی و همکاری مردم موفقیت آمیز می داند چراکه کار رسیدگی به محرومان کاری اداری نیست بلکه ریشه در اعتقادات و باورهای مردمی دارد.

 

کد خبر 1183030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha