افزایش میزان برق مصرفی در شیروان

مدیر توزیع نیروی برق شیروان گفت: میزان برق مصرفی در شیروان افزایش یافت.

«میثم ربانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به افزایش دما طی یک هفته اخیر خاطرنشان کرد: میزان برق مصرفی شهرستان هفته گذشته 32 مگاوات بود که با گرمای هوا 4 مگاوات افزایش و به 36 مگاوات رسیده و هنوز شرایط گرما برای روزهای پایانی هفته افزایش خواهد داشت که جهت جلوگیری از هرگونه قطعی باید مدیریت مصرف صورت  گیرد.

 

مدیر توزیع نیروی برق شیروان با بیان اینکه پیک مصرف صنعت و کشاورزی متفاوت است، عنوان کرد: پیک روزانه 12 الی 16 و پیک شبانه  17 الی 22  است که توصیه می شود بانک ها روشنایی معابر را حداقل رعایت کنند، ادارات، برق مصرفی را 30 درصد کاهش دهند، سیستم سرمایشی (اسپیلت) بالای 24 درجه سانتیگراد در نظر گیرند در غیر اینصورت برق آنان از طریق کنتورهای هوشمند به صورت خودکار قطع می شود.

 

ربانی از آغاز اجرای برنامه‌های مدیریت بار همزمان با آغاز فصل اوج مصرف برق خبر داد و اضافه کرد: از روز گذشته مدیریت مصرف بخش کشاورزی را برنامه ریزی کرده ایم که در این ساعات برق آنان قطع و مابقی ساعات دیگر به صورت رایگان خواهد بود.

 

وی ضمن تاکید بر مدیریت مصرف بهینه برق و رعایت الگوی مصرف تصریح کرد: شهروندان در زمان پیک، کولرهای آبی را در دور کند قرار داده تا شاهد خاموشی های برق نباشیم زیرا که در صورت عدم رعایت الگوی مصرف، برق قطع خواهد شد.

 

وی اظهارکرد: ۴۰ درصد مشترکین برق این شهرستان در حوزه صنعت و کشاورزی و ۶۰ درصد مشترکین خانگی شهری و روستایی هستند، همچنین از ۷۰ هزار مشترک این شرکت، ۸۰ درصد شهری و ۲۰ درصد روستایی هستند.

کد خبر 1183055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha