اتمام طرح «رف‌خوانی» در کتابخانه‌های عمومی مازندران

ولیپور از اتمام طرح «رف‌خوانی» همزمان با سراسر کشور در کتابخانه‌های عمومی استان مازندران خبر داد.

«آرزو ولیپور» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، با اشاره به اجرای طرح رف خوانی در كتابخانه های عمومی استان، از تلاش و همت تمام کتابداران سراسر استان در اجرای این طرح قدردانی کرد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران افزود: عملیات رف‌خوانی کتاب‌ها برای کنترل موجودی مجموعه، پویایی و روزآمد کردن منابع و خروج منابع فرسوده، امری ضروری است که به صورت دوره‌ای و سراسری در تمام کتابخانه‌های عمومی انجام می‌شود.

 

ولیپور خاطرنشان کرد: تصحیح آمار و اطلاعات منابع موجود و مطابقت آن ها با سیستم نرم افزار یکپارچه کتابخانه های عمومی کشور "سامان"، خارج شدن کتب فرسوده و تکراری از مجموعه، مشخص شدن کتب مفقودی و بازنگشته در مقایسه با موجودی قفسه ها از مهم ترین فواید رف‌خوانی در کتابخانه های عمومی محسوب می‌شود.  

 

وی گفت: پروسه رف‌خوانی ۹۰ باب کتابخانه عمومی حائز شرایط از مجموع ۹۲ باب کتابخانه نهادی این استان از چهارم اردیبهشت ماه امسال شروع و تا ۱۳ خرادماه امسال با تلاش و اهتمام کتابداران و مسئولان کتابخانه ها و نظارت روسای ادارات شهرستانها و پیگیری و نظارت عملکردی واحد امور کتابخانه ها و با همکاری حوزه آی‌تی اداره کل به اتمام رسیده است.

کد خبر 1183064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha