بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در سارایوو

مراسم بزرگداشت سی‌وسومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در سارایوو برگزار و از ایشان به عنوان متفکری بزرگ و احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) یاد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در بوسنی و هرزگوین، مراسم بزرگداشت سی‌وسومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با حضور 400 تن از نخبگان و شهروندان بوسنیائی در سالن یونتیک شهر سارایوو برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قباد سلیمانی، مدیر اجرایی بنیاد ملاصدرا، اکرم توتساکوویچ، نماینده جامعه اسلامی در بوسنی و هرزگوین و حافظ انصار کارامان، نویسنده و مترجم چند اثر از امام خمینی(ره) در این مراسم، به بررسی شخصیت، اندیشه و آراء رهبر کبیر انقلاب اسلامی پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قباد سلیمانی در سخنان خود، نقش امام خمینی(ره) در احیای دین و اندیشه دینی و به ویژه در بیداری اسلامی در سراسر جهان را یادآور شد.

اکرم توتساکوویچ نیز در این مراسم، تصریح کرد: امام خمینی(ره) شخصیت بزرگی در کل تاریخ بشریت و به ویژه تاریخ اسلام است و پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ جهان بود.

وی اندیشه امام خمینی(ره) را نسخه‌ای عملیاتی و قابل اجرا در جوامع اسلامی عنوان کرد.

انصار کارامان با اشاره به آثار امام خمینی(ره)، از ایشان به عنوان شخصیتی خارق العاده و متفکری بزرگ و دارای عظمت روحی و معنوی ویژه یاد کرد. 

این مراسم با الهیه خوانی گروه‌های هنری از بوسنی و هرزگوین و نمایش کلیپی از زندگی حضرت امام(ره) به پایان رسید.

کد خبر 1183081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha