مصرف ۷۰ درصد برق گلستان در بخش خانگی/ برق کشاورزان چگونه رایگان می‌شود؟

موسوی گفت: حدود ۸۰ درصد مشترکان در استان گلستان در بخش خانگی هستند که بیش از ۷۰ درصد برق استان را مصرف می کنند.

«سیداحمد موسوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با توجه به افزایش کم سابقه دمای هوا و افزایش مصرف برق اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد مشترکان در استان گلستان در بخش خانگی هستند که بیش از ۷۰ درصد برق استان را مصرف می کنند.

 

سرپرست شرکت توزیع برق گلستان گفت: با توجه به گرمای کم سابقه هوا در استان گلستان، شاهد افزایش مصرف برق در استان بودیم که میزان مصرف حدود سه برابر بیشتر شده است.

 

وی افزود: در شرایط و روزهای عادی میزان مصرف برق در استان حدود ۴۰۰ مگاوات است اما این میزان برای روز دوشنبه ۱۶ خرداد به هزار و ۸۶ مگاوات افزایش پیدا کرده است.

 

موسوی ادامه داد: با وجود افزایش سه برابری مصرف برق اما خاموشی برنامه ریزی شده در استان نداشتیم اما با توجه به تداوم گرمای هوا و افزایش دما برای پایداری شبکه نیازمند همکاری مشترکان هستیم.

 

وی با بیان اینکه برخی اقدامات در استان در راستای کاهش و مدیریت مصرف برق در دستور کار قرار گرفته است، اظهارکرد: یکی از این طرح ها کاهش ساعت کاری ادارات، بانک ها و موسسه ها و سازمان های دولتی استان است که از شنبه تا چهارشنبه ساعت کاری از ساعت ۶:۳۰ دقیقه تا ۱۳:۳۰ دقیقه و روزهای پنج شنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۲:۳۰ دقیقه خواهد بود.

 

سرپرست شرکت توزیع برق گلستان با اشاره به پیش بینی برخی مشوق ها برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می کنند، گفت: به ازای هر کیلووات ساعت مصرف کمتر مبلغ ۵۰۰ تومان تخفیف برای مشترکان در نظر گرفته می شود.

 

وی افزود: همچنین در بخش کشاورزی، کشاورزانی که چاه های آب خود را در روز به مدت ۵ ساعت از ساعت ۱۲ تا ۱۷ خاموش کنند، مصرف برق آنها رایگان محاسبه می شود.

 

موسوی گفت: همچنین شهرک های صنعتی موظف به تعطیلی یک روز در هفته شده اند و بخش دولتی در ساعات اداری تا ۴۰ درصد و در ساعات غیر اداری  تا ۶۰ درصد میزان برق را باید صرفه جویی کند در غیر اینصورت برق آنها قطع خواهد شد.

 

 

کد خبر 1183116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha