طرح جمع آوری کتب و دفاتر باطله دانش آموزان دوره اول متوسطه در ایلام اجرا می شود

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ایلام گفت: به منظور تجهیز آزمایشگاه و کارگاه های مدارس، طرح جمع آوری کتب و دفاتر باطله دانش آموزان دوره اول متوسطه در سراسر استان اجرا می شود.

«حشمت اله‌وردی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: این طرح به منظور تجهیز آزمایشگاه و کارگاه های مدارس طرح جمع آوری کتاب و دفاتر باطله دانش آموزان دوره اول متوسطه انجام می‌شود.

 

وی افزود: دانش آموزان دوره اول متوسطه سراسر استان در قالب این طرح که «کاغذهای مهربانی» نام دارد می توانند دفاتر و کتب باطله خود را جهت شرکت در این کار معنوی به مدیران مدارس تحویل دهند.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ایلام گفت: با اجرای مطلوب این طرح و گسترش آن در جامعه بازیافت کاغذ به طور جدی دنبال شده و می‌تواند کمک شایانی به حفظ محیط زیست نماید علاوه بر این، درآمد حاصل از آن می توان آزمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی مدارس را به صورت مناسبی تجهیز کرد.

 

وی ادامه داد: با اجرای برنامه های شناسایی، جذب و نگهداشت دانش آموزان لازم التعلیم و فراهم آوردن بستر عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی استان ایلام حائز رتبه اول کشور در شاخص نرخ گذر از دوره اول متوسطه به دوره متوسطه دوم شد.

 

 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان ایلام در پایان اظهار کرد: ۹۷.۳۱ درصد از دانش آموزان دوره اول استان ایلام به دوره دوم گذر کردند که با میانگین کشور(92.55 درصد) اختلاف معناداری دارد و نشان از اثربخشی برنامه های اجرایی در استان می باشد.

کد خبر 1183127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha