ظرفیت استان کرمان برای اعزام زائران به حج امسال تکمیل شد

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اعزام بیش از یک هزار زائر از استان به حج امسال، افزود: استان کرمان نخستین استانی است که ظرفیت های آن برای اعزام به حج تکمیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان؛ محمود عرب نژاد، در دیدار کارگزاران حج استان با رئیس کل دادگستری گفت: امسال یک هزار و 250  زائر در قالب 10 کاروان از استان کرمان به سفر معنوی حج اعزام می شوند.

 

 

 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان افزود: استان کرمان نخستین استانی است که ظرفیت های آن برای اعزام به حج تکمیل شده است.

 

 

 

وی با بیان این مطلب که اعزام زائران حج تمتع  از کرمان از  22 خردادماه انجام می شود، اظهار کرد: بازگشت زائران نیز از 15 ذی الحجه از فرودگاه جده به کرمان انجام خواهد شد.

 

 

 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 117 دفتر زیارتی و دو هزار 500 کارگزار کارآزموده در استان کرمان در حال فعالیت هستند.
 

 

 

 

عرب نژاد با اشاره به اینکه اعزام زائران به سوریه در دست انجام است، افزود: پیش بینی می شود که 200 هزار نفر زائر اربعین هم را در سال جاری داشته باشیم.

 

 

 

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی هم بیان کرد: مقام معظم رهبری هر ساله در آستانه اعزام کاروان ها به حج، مسائلی را مطرح می کنند که چراغ راه مسئولان برای اعزام کاروان ها است و در پیام ایشان به مناسبت حج نیز نکات حائز اهمیتی مطرح می شود.

 

 


 

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: در کنار انجام مناسک حج به عنوان یک عمل عبادی، باید به جنبه های سیاسی و فرهنگی حج نیز توجه شود.

 

 

 

 

وی توجیه زائران را مورد تاکید قرار داد و گفت: اقدام جهت اعزام زائران به حج و سایر سفرهای زیارتی، دارای اجر معنوی بسیار زیادی برای کارگزاران است و قطعاً تلاشگران این حوزه در پیشگاه خداوند ماجور خواهند بود.

کد خبر 1183131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha