طرح ساخت مخزن آب فاروج در کمبود اعتبارات غیر فعال است

سرپرست آب و فاضلاب فاروج گفت: طرح ساخت مخزن آب فاروج با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی، در عدم تخصیص اعتبار غیر فعال است.

«مصطفی عرب عامری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: ساخت این مخزن پنج هزارمترمکعبی از سال ۹۷ آغاز شده  و تا 25 درصد پیشرفت فیزیکی ادامه داشته است.

 

سرپرست آب و فاضلاب فاروج با اشاره به اینکه شروع این طرح با تورم بالا در بازار توامان شد، گفت: حجم مخزن فعلی دو هزارمتر مکعب است و با راه اندازی مخزن پنج هزارمترمکعبی، امکان ذخیره آب بیشتری فراهم می‌شود که با این روند می‌توان به مناطقی که کمبود آب دارند، رسیدگی کرد.

 

وی افزود: حفر دو حلقه چاه برای فاروج در دستور کار قرار گرفته بود که یکی  حفر، تجهیز و راه اندازی و در مرحله احداث ایستگاه پمپاژ و دیگری در دست اقدام است.

 

عرب عامری گفت: نیاز آبی شهر فاروج بین ۵۵ تا ۶۰ لیتر بر ثانیه است که ۳۰ لیتر بر ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم.

 

سرپرست آب و فاضلاب فاروج افزود: بالا بردن ظرفیت تولید آب در صورت نداشتن محلی برای ذخیره، مساوی با هدر رفت آن است و بهره برداری از مخزن پنج هزار متر مکعبی چشم انداز ۲۰ ساله را روشن می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از مخزن دو هزار متر مکعبی تیتکانلو که ساخت آن همزمان با طرح مخزن پنج هزار متر مکعبی فاروج بود، نیاز شهر تیتکانلو تا افق ۲۰ تا ۳۰ ساله را تأمین کرده است، افزود: تیتکانلو تا پیش از این دچار تنش آبی بود و سال‌ها مردم با این مشکل روبرو بودند.

 

وی با بیان اینکه با همین جمعیت فعلی اگر ۶۰ لیتر برثانیه تولید آب بوده و در کنار آن یک چاه هم رزرو وجود داشته باشد، تأمین آب شهر فاروج بدون مشکل خواهد بود، گفت: با بالا رفتن ظرفیت تولید نسبت به مصرف، شرایط برای ذخیره آب فراهم و با این روند مشکل آبی شهر در سطح ۲۰ تا ۳۰ سال آینده برطرف می‌شود.

 

 

کد خبر 1183213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha