۵۸ دانشگاه از ایران در رتبه بندی تایمز آسیایی قرار گرفتند

صراطی گفت: ۵۸ دانشگاه از ایران در رتبه بندی تایمز آسیایی قرار گرفته اند و شاهد رشد چشمگیر تعداد دانشگاه های ایران در این رتبه بندی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «منصوره صراطی»، امروز (سه شنبه 17 خرداد) با اشاره به انتشار نتایج رتبه بندی تایمز کشورهای آسیایی سال 2022 به خبرنگاران گفت: 58 دانشگاه از ایران در رتبه بندی تایمز آسیایی قرار گرفته اند و شاهد رشد چشمگیر تعداد دانشگاه های ایران در این رتبه بندی هستیم.

مدیر گروه رتبه بندی ISC ادامه داد: پایگاه رتبه بندی تایمز از نظام های رتبه بندی معتبر در سطح بین المللی است و در رتبه بندی دانشگاه های آسیایی در سال 2022، تعداد 616 دانشگاه از 31 کشور رتبه بندی شده اند و از ایران تعداد 58 دانشگاه حضور داشته اند که 6 دانشگاه کشور در میان یکصد دانشگاه برتر آسیا قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: سال گذشته 47 دانشگاه از ایران در این رتبه بندی قرار داشته اند و مانند سال های گذشته، کشور ژاپن با 118 دانشگاه بیشترین تعداد دانشگاه را در این رتبه بندی دارد.

صراطی تاکید کرد: سهم ایران  از نظر تعداد دانشگاه ها در این رتبه بندی در سال 2013 برابر با سه درصد بود که در سال 2022 به 9 و چهر دهم درصد رسیده است.

وی ادامه داد: در رتبه بندی آسیایی 2022 تایمز، دانشگاه صنعتی «نوشیروانی» بابل با رتبه 57 اولین دانشگاه ایران و دانشگاه های علوم پزشکی کردستان، پزشکی مازندران و صنعتی شریف به ترتیب با رتبه های 64، 68، 70 بهترین رتبه های ایران را کسب کردند.

صراطی اعلام کرد: از 27 کشور اسلامی در قاره آسیا،‌ دانشگاه های 17 کشور در رتبه بندی آسیایی تایمز 2022 حضور دارند و از نظر تعداد دانشگاه، ایران با 58 دانشگاه رتبه اول و ترکیه و پاکستان به ترتیب با 54 و 21 دانشگاه رتبه دوم و سوم را دارند و دانشگاه فلسطین برای نخستین بار است که در این رتبه بندی حضور پیدا کرده است.

کد خبر 1183243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha