هدف قرارگاه جهادی، عدالت تربیتی و آموزشی برابر و برخورداری مدارس مناطق از امکانات لازم است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، هدف قرارگاه جهادی، عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر را کاهش فاصله‌ها و رفع محرومیت‌های آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و کم برخوردار با اولویت مناطق مرزی، روستایی و حاشیه شهرها عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان؛ هاشم ناظمی جلال، ظهر سه شنبه 17 خرداد ماه در اولین نشست قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان، با تشکر از اهتمام اعضای قرارگاه و همراهی شرکای برون سازمانی و هم چنین پیگیری های دبیرخانه استانی، به ضرورت ایجاد قرارگاه جهادی در سطح استان و شهرستان پرداخت وگفت: واقعیت امر این است که بین مدارس نقاط مختلف در سطح شهر و روستا، از نظر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری تفاوت هایی وجود دارد.  

 

وی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی از همان روزهای اول پیروزی انقلاب بارها به این مهم توجه و توصیه های لازم صورت گرفته است، اظهار داشت: در سطح اجرا، مسئولان و متولیان امر به عنوان عوامل اجرایی به طور کامل به این موضوع ورود پیدا نکرده و توجه به محرومین و برقراری عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر و توجه به مناطق محروم از تاکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ایجاد قرارگاه جهادی را از برنامه های اولویت دار وزیر محترم آموزش و پرورش عنوان کرد و با بیان اینکه در اجرای این مهم، تلاش می شود در حد امکان، فاصله ایجاد شده در بین مدارس از نظر نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات مختلف کاهش پیدا کند، هدف از اجرای قرارگاه جهادی را تلاش جمعی به منظور بهره گیری از ظرفیت های درون و برون دستگاهی در قالب کارگروه های مختلف با مشارکت اعضا به منظور کاهش فاصله ها و برخورداری از امکانات برابر عنوان کرد.

 

مسئول قرارگاه جهادی استان در بخش دیگری از سخنان خود با درخواست از اعضا و نمایندگان دستگاه های عضو به جهت همکاری، پشتیبانی برنامه ها بر اساس شرح وظایف ابلاغی، عملیاتی شدن اقدامات را هدف نهایی قرارگاه عنوان و تصریح کرد: خروجی اقدامات خیلی مهم است.

 

وی در پایان ارتقاء شاخص های کمی و کیفی آموزش و پرورش را نیازمند همراهی دستگاه ها و مشارکت خیرین دانست و به دبیرخانه قرارگاه استانی تاکید کرد تا با هماهنگی و پیگیری جدی اقدامات، فعالیت ها ثمر بخش و به نتیجه برسد.

 

 

کد خبر 1183249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha