غافل شدن از پیری جمعیت، خطر بزرگی برای کشور است

در جشنواره هنر در مامایی، غافل شدن از پیری جمعیت به عنوان خطر بزرگ برای کشور نام برده و بر تلاش برای مقابله با پیری جمعیت تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ دکتر «سیدجواد پورنقی» امروز سه‌شنبه (۱۷ خرداد) در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنر در مامایی که در سالن ایثار بجنورد برگزار شد، گفت: حوزه هنر حقیقتا با اندیشه ارتباط دارد و نمی توان هنر را بدون عواطف به وجود آورد؛ این موضوع ساختار علمی نیز دارد و در علوم اثبات شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به تلاش دانشمندان برای ایجاد احساس در ربات ها، گفت: دانشمندان حتی به این موضوع نزدیک نیز نشده اند.

 

وی با بیان اینکه هنر احساسات را با عواطف گره می زند و به خلق اثر می پردازد، افزود: یکی از اهداف جشنواره کمک دادن به مدیران برای استفاده از هنر در راستای مقابله با پیری جمعیت بود.

 

دکتر پورنقی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر پیری جمعیت، بیان داشت: هنر، قابلیت رفع این مشکل را دارد زیرا فرصت کمی داریم چراکه پنجره فرزندآوری بسیار زود تمام خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  تاکید کرد: هنرمندان با هنر خود تلاش کنند تا به این هدف برسیم زیرا اقتدار یک جامعه به جمعیت آن جامعه بستگی دارد.

 

دکتر «بهرام بیباک» معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم گفت: امیدواریم این جشنواره باعث فرهنگ سازی در راستای افزایش جمعیت شود زیرا توسعه یک کشور در گرو نیروهای انسانی آن جامعه است.

 

وی افزود: غافل شدن از پیری جمعیت خطر بزرگی برای کشور است که این مسئله را بارها رهبر انقلاب نیز تاکید داشته اند.

 

دکتر بیباک تصریح کرد: پویایی یک جامعه وابسته به نیروی جوان است اما با ادامه این روند جامعه ما از جوانی خارج خواهد شد.

 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه ممکن است در اذهان عموم مردم، اطلاعی از عواقب مخرب پیری جمعیت وجود نداشته باشد؛ اظهارکرد: مردم مسائل اقتصادی را عمده ترین دلیل خود برای کاهش فرزندآوری می دانند اما این استدلال صحیح نیست چراکه اگر  این استدلال را بپذیریم نمی توانیم کم جمعیتی خانواده های مرفه را توجیح کنیم.

 

دبیر اجرایی جشنواره ملی هنر در مامایی خاطرنشان کرد: باید کادر علمی علوم پزشکی وارد میدان شود و این مسئله را در جامعه تبیین کند تا مردم از خطرات پیری جمعیت آگاه شوند.

 

 

کد خبر 1183262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha