همایش آموزشی و توجیهی حجاج آذربایجان شرقی برگزار شد

همایش متمرکز آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان آذربایجان شرقی با حضور امام جمعه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» در همایش متمرکز آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان اظهار داشت: بین عمل و ایمان و اعتقاد رابطه تنگاتنگی وجود دارد؛ هر چه اعمال نیک و خیر بیشتر شود، بر قدرت ایمان افزوده می‌شود و بر عکس، اعمال ناشایست و انجام گناه ایمان را ضعیف و سست می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: حج مجموعه اعمال و عباداتی است که شدیداً بر تقویت و اصلاح و افزایش ایمان تأثیر گذار است، از این رو امام زین العابدین(ع) فرمود حج و عمره را به جا آوردید تا ایمان شما اصلاح و تقویت شود.

وی تاکید کرد: اتصال به توحید و مبدأ هستی و یاد خدا، باعث آرامش روحی و روانی انسان می‌شود به راستی اگر به دقت ملاحظه شود، با تمام هجوم جمعیت و تراکم آن، گرمی هوا و سنگینی اعمال در لحظه بستن احرام و لبیک گفتن، حین طواف و در حال سعی بین صفا و مروه، در عرفات و منی و در همه جا آنچه از چهره حاجیان مشهود است، آرامش روحی و روانی و نشاط و شادی درونی غیر قابل وصف است.

امام جمعه تبریز از دیگر آثار اخلاقی و روانی حج، به دنیا گریزی اشاره کرد؛ همان دنیایی که محبت آن عامل تمام خطاها و گناهان است که حجّ خانه خدا می تواند محبت به دنیا و زرق و برق آن را کمرنگ و یا زائل کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: مراسم حج بهترین فرصت برای توبه به درگاه خداوند است، در این ایام باید بازار و دنیا را کنار گذاشت و از فرصت حضور در سرزمین وحی استفاده کرد.

کد خبر 1183270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha