اعزام زائران حج تمتع گلستان از هفتم تیر

میرقاسم پور از اعزام زائران گلستانی از (۷ تیر) به مدت سه روز به سرزمین وحی خبر داد.

«سیدعلی میرقاسم پور» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: اعزام زائران بیت الله الحرام به حج از (7 تیر) از فرودگاه بین المللی گرگان آغاز می شود و تا (9 تیر) ادامه دارد.

 

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: در حج امسال یک هزار و 680 زائر به همراه عوامل کاروان برای اعمال حج ابراهیمی اعزام می شوند.

 

وی ادامه داد: این تعداد زائر در قالب 12 کاروان هستند که 9 کاروان اهل سنت و سه کاروان شیعه هستند.

 

میرقاسم پور با بیان اینکه تمامی زائران گلستان مدینه بعد هستند، گفت: تمامی زائران گلستان به مقصد فرودگاه جده اعزام می شوند.

 

وی اظهارداشت: 90 درصد از مدارک و اطلاعات زائران در حج و زیارت استان بازبینی و بررسی شده و پس از رفع نواقص اطلاعات و گذرنامه زائران جهت اخذ روادید به سازمان حج و زیارت ارسال شده است.

 

مدیر حج و زیارت گلستان با اشاره به پرداخت مابه التفاوت هزینه سفر، گفت: هزینه سفر موضوعی بود که عربستان به دلیل افزایش خدمات عمومی در ایام تشریق (خدمات در منا و عرفات و مزدلفه) اعم از اجاره خیام (چادرها) و اعلام دیرهنگام، این موضوع مورد سوال و اعتراض بخشی از زائران قرار گرفت که با توجیه صورت گرفته، زائران نسبت به پرداخت مابه التفاوت بین 7 تا 10 میلیون تومان به صورت متغیر اقدام کردند.

 

وی به زائران توصیه کرد: با توجه به اینکه در روزهای منتهی به سفر هستیم زائران مراقب خودشان از جمله گرمازدگی باشند، برابر دستورالعمل های مرکز پزشکی سازمان وزارت بهداشت عربستان تمامی حجاج باید واکسن های کامل کرونا شامل؛ دو دوز آسترانزنکا و سینوفارم به اضافه واکسن مننژیت و واکسن فلج اطفال را تزریق کنند و 72 ساعت قبل از پرواز هم باید تست pcr بدهند.

 

 

کد خبر 1183292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha