ارائه آموزش های قرآنی به ۱۶۲۴ نفر از مددجویان امداد

مومنی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی از آموزش های قرآنی یک هزار و ۶۲۴ نفر از مددجویان کمیته امداد خبر داد.

«مجید مومنی» با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) این مهم را در دستور کار و فعالیت های فرهنگی خود قرار داده و به ارائه آموزش‌های قرآنی به صورت حضوری و غیر حضوری در رشته های متنوع در طول سال برای مددجویان می پردازد.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با بیان اینکه این برنامه ها مورد استقبال همگان قرار گرفته است، افزود: توجه به قرآن و تعالیم نورانی این کتاب الهی امری ضروری است و باید سرلوحه کار و زندگی همگان قرار گیرد.

 

وی از ارائه آموزش های قرآنی به یک هزار و 624 نفر از مددجویان اشاره کرد و گفت: این مهم در سال 1401 نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد و امید است بتوانیم با برگزاری این برنامه ها گام موثری در راستای فرهنگ قرآنی برداریم.

 

بهره مندی 307 دانش آموز کنکوری از حمایت های تحصیلی

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در سال گذشته 307 دانش آموز کنکوری از برنامه های آموزشی و حمایت‌های تحصیلی این نهاد بهره مند شدند، گفت: کمیته امداد استان از ۲۸۷۰ دانش آموز و ۷۶۳ دانشجو حمایت می کند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی افزود: ارائه خدمات آموزشی ارائه مشاوره های رایگان و پرداخت کمک هزینه تحصیلی از خدمات کمیته امداد برای دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت است .

 

وی از برگزاری دوره های آگاه سازی و آموزش برای خانواده های تحت حمایت نیز خبر داد و ادامه داد: در سال گذشته سه هزار و ۲۶۵ نفر از خانواده های تحت حمایت از آموزش‌های آگاه‌سازی و آموزشی این نهاد بهره‌مند شدند.

 

توزیع پوشینه بین 725 بیمار تحت حمایت

مومنی با اشاره به تهیه پوشینه برای بیماران تحت حمایت گفت: در راستای اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه هم افزایی کمیته امداد با سازمان جمعیت هلال احمر استان مبلغ261 میلیون تومان به منظور تهیه ایزی لایف برای تعداد 725 نفر خانواده های بیمار زمین گیر تحت حمایت پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه خدمات بیماران صعب‌العلاج و خاص با اولویت ارائه خدمات ، به صورت رایگان است، افزود: این خدمات در سرفصل‌های کلی خدمات پاراکلینیک، فرانشیز و مابه التفاوت خدمات بیمه‌ای، خدمات غیر تعهد بیمه پایه، دارو و تجهیزات، خدمات جانبی درمان و لوازم مصرفی دسته‌بندی می‌شود.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کمک هزینه خرید انواع تجهیزات درمانی کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) و تجهیزات توانبخشی اعضای مصنوعی، عصا، تشک، تخت و دندانپزشکی از دیگر خدمات کمیته امداد در حوزه بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

 

تسهیلات کارفرمایی با هدف توسعه فعالیت شغلی

مدیر کل کمیته امداد خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به اینکه  شرایط پرداخت بسته تشویقی کارفرمایی اعلام شده است، گفت: پرداخت 100 درصد حق بیمه سهم کارفرمای و سهم بیمه بیکاری مددجویان به کارگماری شده توسط کارفرما برای 730 روزدر مناطق غیر محروم  و 1095 روز در مناطق محروم (  23 درصد جمع  مبالغ حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار، بن کارگری و حق مسکن )با کارکرد 30 روزکامل، ماهیانه مبلغ  13060000 ریال  از بسته های تشویقی برای کارفرمایان است.

 

وی افزود: کارفرمایان بنگاه های اقتصادی، به ازای بکار گیری هر نفر از مددجویان معادل سقف فردی تسهیلات شورای پول و اعتبار با سرانه هر نفر 1000 میلیون ریال و حداکثر 20 نفر  از اعتبارات قرض الحسنه منابع بانکی بهره مند می شوند.

 

این مقام مسئول اظهار کرد، در مناطق محروم و غیر محروم  استان و شرکت های دانش بنیان نیز کارفرمایان گرامی می توانند همزمان از هر دو بسته تشویقی، سهم بیمه کارفرما و تسهیلات کارفرمایی استفاده کنند.

 

مومنی ضمن دعوت از کارفرمایان برای بهره مندی از این مزایا اظهار داشت: کارفرمایان گرامی کارگاه های تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی  در سطح استان مرکزی  جهت دریافت  اطلاعات  بیشترمی توانند به واحد اشتغال وخودکفایی  کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) شهرستان مربوطه  مراجعه فرمائید، یا با شماره 32260550 و 09183480762  حوزه اشتغال وخودکفایی استان  تماس حاصل نمایند.

کد خبر 1183318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha