نقش سلامت اقتصادی خانواده در سلامت معنوي فرزندان

حجت الاسلام ساجدی گفت: عوامل متعددی بر روح و روان فرزندان موثرند که یکی از آنها سلامت اقتصادی خانواده است.

حجت الاسلام «ابوالفضل ساجدی»در گفت و گو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: در آيه 64 سوره مباركه اسراء اشاره‌ شده است كه شيطان در اموال و اولاد انسان شريك مي‌شود (شَارِكْهُمْ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ).

 

این عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اظهار کرد: رواياتي كه در تفسير اين آيه ذكرشده است بيان مي‌دارد كه شراكت شيطان با انسان در اولاد از طريق مال حرامي است كه بر نطفه و جنين اثر مي‌گذارد و موجب تخريب استعدادهاي معنوي آن‌ها مي‌شود و اين‌گونه نسل‌ها تباه مي شود.

 

وی تصریح کرد: پيامبر خدا (ص) خطاب به ابن مسعود به همين آيه استدلال مي‌كنند: «اي پسر مسعود! حرام نخور، حرام نپوش، از راه حرام كسب مكن! مگر نشنيدي كه خداوند به شيطان فرموده است با سوارگان و پيادگانت بر انسان بتاز و در اموال و اولاد با آن‌ها شريك شو! اي پسر مسعود ...هيچ‌گاه به مال حرام و زنان حرام نزديك نشو».

 

وی ادامه داد: وقتي از امام باقر(ع) درباره شريك شدن شيطان پرسيده شد امام فرمود: «آنچه از مال حرام به وجود آيد، شريك شيطان است».

 

حجت الاسلام ساجدی افزود: شراكت شيطان در اولاد به هر معنايي باشد، تبلور اخلاقي رفتاري آن در فرزندان همانا خصلت‌هاي شيطاني است. شرارت، بي‌بندوباري، لااُبالي‌گري، انحراف و ساير خصلت‌هاي مذموم اخلاقي جلوه شيطاني انسان است.

 

تاكيد آموزه هاي وحياني بر نقش پاكي مال (خوراك و پوشاك و لوازم زندگي) بر نطفه و جنين و ابعاد شخصيتي فرزند، از يك سو حاكي از رابطه جسم و روح است و از سوي ديگر ضرورت لقمه حلال براي سلامت معنوي فرزندان را نشان مي دهد.

 

این عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: عوامل متعددی بر روح و روان فرزندان موثرند که یکی از آنها سلامت اقتصادی خانواده است.

 

وی گفت:امام صادق(ع) از كسب درآمدهاي حرام نهي مي‌كند و اثر وضعي آن را انحراف فرزندان معرفي مي‌كنند. ايشان به‌صراحت بيان مي‌كنند كه «كسْبُ الْحَرَامِ يبينُ فِي الذُّرِّية» آثار سوء كسب حرام در نسل و فرزندان آشكار مي‌شود.

 

کد خبر 1183322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha