الوفاق گزارش داد: حقوق بشر در بحرین هنوز لگدمال است

جمعیت اسلامی الوفاق در بحرین اعلام کرد: در ماه می گذشته بیش از ۱۶۰ مورد نقض حقوق بشر در این کشور ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، جمعیت اسلامی الوفاق در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: در طول یک ماه گذشته پس از تایید سه مبتلا به بیماری سل در میان زندانیان عقیدتی، شیوع این بیماری در زندان مرکزی جَو ثبت شد. احمد جابر رضی، یکی از زندانیانی است که در نتیجه وخامت شدید وضعیت جسمی اش به دلیل ابتلا به این بیماری آزاد شد.

 

در این گزارش آمده است: سه پرونده دستگیری شامل جعفر مرهون، صادق العصفور، فاضل خضیر نیز ثبت شده است. این درحالی است که تعداد موارد احضارشده به 10 مورد می رسد و 9 حکم خودسرانه در حق محکومان صادر شده است که شش نفر از این احکام مربوط کودکان و نوجوان بوده است.

 

الوفاق اعلام کرد: در رابطه با تخلفات فردی در زندان های آل خلیفه، 17 مورد نقض حقوق بشر و تخلف در زندان مرکزی جَو و الحوض الجاف ثبت شده است که شامل شکنجه، بدرفتاری و محرومیت از درمان است.

 

این گزارش درباره نقض دسته جمعی در زندان جَوّ، اعلام کرد: دو مورد مربوط به محرومیت از درمان و محرومیت از ادای شعائر مذهبی است. همچنین دو مورد اعتراض فردی در زندان الحوض الجاف و همچنین اعتصاب غذا و دو اعتراض دسته جمعی در الحوض الجاف و زندان جَوّ ثبت شده است.

 

الوفاق گزارش داد: تعداد اعتراض ها و فعالیت های مسالمت آمیز به 50 اعتراض و تظاهرات در 15 منطقه به ویژه السنابس، الدّیه و جد حفص رسیده است. همچنین 122 یورش به 23 منطقه رصد شده است.

کد خبر 1183377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha