اقامت حدود ۲ هزار گردشگر خارجی در گیلان/ ۳۰۰ نقطه گردشگری شناسایی شد

جهانی از شناسایی ۳۰۰ نقطه گردشگری در مناطق مختلف شهرستان های گیلان خبرداد. و گفت: تعداد یک هزار و ۹۵۲ نفر گردشگر خارجی در مراکز اقامتی ثابت استان طی سه ماه گذشته اقامت داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « ولی جهانی » امروز ( سه‌شنبه ۱۷ خرداد) در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان ضمن ارائه آماری در زمینه خدمات سفر اظهار کرد: در چند روز تعطیلات اخیر شاهد حضور گسترده گردشگران به گیلان بودیم.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با بیان اینکه شاهد رشد تردد وسایل نقلیه در این مدت نسبت به سال گذشته بودیم گفت: بر اساس اطلاعات دریافت شده از مراکز اقامتی ثابت تعداد یک هزار و ۹۵۲ نفر گردشگر خارجی در مراکز اقامتی ثابت استان طی سه ماه گذشته امسال اقامت داشتند.



جهانی با بیان اینکه ملیت گردشگران خارجی مذکور بیشتر از کشور آذربایجان بوده است تصریح کرد: مابقی گردشگران از کشورهایی همچون چین، روسیه، ایرلند، هلند، لبنان، عمان، افغانستان، عربستان، سوریه، ترکیه، عراق و پاکستان بودند که در ۳ ماهه گذشته به گیلان سفر کردند.



وی از تشکیل انجمن میراث فرهنگی در سطح استان گیلان خبر داد و بیان کرد: نزدیک به پنج هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در سطح استان شناسایی شده که بسیاری از این آثار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.‌



مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تصریح کرد: ۳۰۰ نقطه دارای جاذبه گردشگری در شهرستان‌ها استان نیز شناسایی شده که باید از ظرفیت آن‌ها نیز بهره گرفت.‌



جهانی افزود: بخشی از اساس‌نامه انجمن‌های میراث فرهنگی در استان در واقع در راستای آگاهی‌بخشی، ترغیب مردم به حفظ ارزش‌های میراث فرهنگی، رعایت قوانین و مقررات ناظر بر آنها با هدف پیشگیری از وقوع جرائم میراث فرهنگی و تهیه و اجرای برنامه‌های جلب مشارکت عمومی است.


کد خبر 1183424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha