گلستان «زیر سایه خورشید»/ بوی حرم امام مهربانی‌ها از هر کوی و برزن به مشام می‌رسد

جشن‌های زیر سایه خورشید امسال هم با شور و شوق وصف‌ناپذیری در شهرها و روستاهای استان گلستان در حال برگزاری است و این روزها هوای گلستان آکنده از عطر حرم امام مهربانی‌هاست.

خبرگزاری شبستان- گرگان، چند سالی است که جشن های زیر سایه خورشید در ایام دهه کرامت و میلاد سراسر نور حضرت ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا (ع) در گوشه و کنار کشور از جمله استان گلستان برگزار می شود.

 

چه افتخاری برای ایران و ایرانی از این بالاتر که میزبان امام خوبی‌ها، امام مهربانی، حضرت رضا (ع) است. بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد مقدس قرن‌هاست که ملجا و مامن مردم ایران اسلامی و مسلمان به ویژه شیعیان سراسر جهان است.

 

قطعه ای از بهشت خداوند که روی زمین قرار گرفته و با قدم زدن در صحن و سرایش انگار سعی صفا و مروه به جای می آوریم. گلدسته های حرم مطهر امام‌ رئوف با صدای نقاره هایی که انگار از وجود ما بیرون می آید، به میهمانانش خوشامد می گوید.

 

هرجا پریشانی و غمی به سراغ مان آمده اولین جایی که به ذهن‌مان می رسد همینجاست، مشهد مقدس، آستان مقدس و ملک پاسبان امام خوبی‌ها. دل هایمان از دور یا نزدیک به پنجره فولادش گره خورده است. از بچگی آموختیم تا نام‌ مبارکش می آید دست بر سینه بگذاریم و عرض ارادت کنیم.

 

هرچند در جوار امام غریب ساکن نیستیم اما ما گلستانی ها افتخار میزبانی از زائران هشتمین خورشید تابناک امامت و ولایت را داریم. هرساله میلیون ها زائر از گلستان به مشهد مقدس می روند و ما دلخوشیم به این که خادمان زوار امام رضاییم.

 

چند سالی هست که در آستانه ولادت  حضرت علی بن موسی الرضا (ع) کاروان زیر سایه خورشید به همراه پرچم متبرک حرم مطهر رضوی راهی شهرها و روستاهای کشور از جمله گلستان می شوند. 

 

این روزها از هر کوی و برزنی عطر حرم رضوی استشمام می شود و با اهتزاز پرچم بارگاه ملکوتی ایشان، صحنه های زیبا و باشکوهی از ارادت و دلدادگی مردم از هر قومیت و مذهبی خلق می شود.

 

نه فقط این روزها بلکه همیشه سایه خورشید بر سر مردم ایران بوده و همه از عنایت و لطفش برخوردار شده اند.

 

صابر کشیری درباره برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در استان گلستان اظهارکرد: با حضور خدام رضوی ۴۰ برنامه در سراسر استان به مناسب میلاد باسعادت امام رضا (ع) در حال برگزاری است.

 

دبیر ستاد جشن های مردمی زیر سایه خورشید گلستان گفت: یکی از مهمترین برنامه هایی در این ایام پیش بینی شده حضور در محلات آسیب پذیر و کمتر برخوردار با همراهی پزشکان و گروه های جهادی است.

 

توزیع بسته های معیشتی، اخدای جهیزیه و همچنین اعزام ۱۳۵ زائر اولی از استان گلستان به حرم مطهر حضرت ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا (ع) از دیگر برنامه های ستاد جشن های مردمی زیر سایه خورشید است.

 

عباس حاجی اکبری نیز با بیان اینکه با توجه به همزمانی دهه کرامت با ایام‌ رحلت امام خمینی (ره) و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد برنامه ها و مراسمات با حضور خدام رضوی با چند روز تاخیر آغاز شده است، اظهار کرد: به جای اینکه برنامه ها از ۱۱ خرداد آغاز شود از ۱۶ خرداد با حضور خادمان رضوی در استان گلستان جشن های مختلف در حال برگزاری است.

 

دبیر کانون های خدمت رضوی گلستان با بیان اینکه هدف از برگزاری مراسمات و برنامه های مختلف ترویج و گسترش فرهنگ رضوی است، گفت: در این ایام گروه های متشکل از خادمان حرم رضوی در شهرها و روستاهای مختلف استان حضور پیدا خواهند کرد.

 

برگزاری محافل قرآنی با حضور خادمان رضوی، عیادت از بیماران، دیدار با علما و خانواده های معظم شهدا، توزیع بسته های متبرک و غیره از دیگر برنامه های کاروان خدام رضوی در گلستان است.

 

کد خبر 1183462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha