تأکید اندیشمندان پاکستان بر ضرورت وحدت بین مسلمانان

علما و اندیشمندان شهر کویته پاکستان وحدت را عامل موفقیت در برابر دشمنان اسلام دانستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی»، حسین روزبه، معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به همراه حسین عرب‌اسدی، معاون سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه برنامه سفر خود به پاکستان با جمعی از علمای شیعی و اهل سنت شهر کویته دیدار کردند.

سید حسین تقی‌زاده‌واقفی، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ کشورمان در کویته در سخنانی، به بیان سخنانی پیرامون راه‌های توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور ایران و پاکستان، زمینه‌های همکاری فرهنگی و هنری، برگزاری گفت‌وگوهای دینی و فرهنگی، نشست‌های ادبی و توسعه آموزش زبان فارسی پرداخت.

در این دیدار، مولانا انوارالحق حقانی، امام جمعه و جماعت مسجد قندهاری اهل سنت، مولانا شاه حبیب الله چشتی، امیر حزب جماعت و سنت، مولانا عبدالحق هاشمی، امیر جماعت اسلامی ایالت بلوچستان، مولانا عطاء الرحمن، از اعضای برجسته حزب جماعت اسلامی و مدیر مدرسه علمیه دارالرشاد، پزشک و عالم دین، مولانا فضل ربی، امیر جماعت محله غرباء الحدیث، مولانا امیر محمد، مدیر مدرسه فیض العلوم، مولانا عبدالرحیم، مدیر دارالعلوم منطقه چمن، مفتی سعید، استاد سعید المدارس و کالج پسرانه، مولانا سید عقیق الرحمن، خطیب جامع مسجد عائشه صدیقه و مولانا سید حمید الله، خطیب مسجد جامع مسیر حسن در سریاب حضور داشتند.

همچنین، حجج اسلام سید هاشم موسوی، امام جمعه و جماعت منطقه شیعه نشین علمدار رود، موسی حسینی، امام جماعت و خطیب، سید نصر الله حسینی، امام جماعت و خطیب، سید حسن مبلغ امام جماعت و جمعه منطقه بروری شهر کویته، سیدرضا اخلاقی، امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا(س) منطقه بروری و خطیب و  ولایت حسین عسکری در سخنرانی خود، وحدت را عامل موفقیت در برابر دشمنان اسلام دانستند.

روزبه نیز در سخنانی، گفت: پاکستان جای رشد فراوانی در همه زمینه‌ها را دارد و این وظایف علماء که با رفع بی سوادی و فقر از جامعه پاکستان و ایالت بلوچستان ذهنیت مردم ایران و دیگر کشورهای دنیا را نسبت به پاکستان تغییر دهند.

در ادامه، عرب‌اسدی هدف از وحدت و پرهیز از تفرقه را ایجاد امنیت لازم جهت حرکت دادن مردم برای اقامه عدل و قسط و پرهیز از تعدی به حقوق دیگران دانست.

شخصیت‌های دینی کویته در این دیدار، بر ضرورت وحدت علماء اعم از شیعی و سنی، اهمیت نهضت امام خمینی(ره) در آزادی از یوغ ستمگران و مستکبرین عالم، بیداری اسلامی، لزوم وحدت اسلامی جهت حل مشکلات جهان اسلامی و امت اسلامی و خود سازی و مبارزه با دشمنان اسلام تأکید کردند.

 

کد خبر 1183513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha