هر حرکتی که متعلق به امام رضا علیه السلام باشد، جنبه تقدس به خود می گیرد

امام جمعه گرمه ضمن قدردانی از حضور کاروان زیر سایه خورشید و خدام آستان قدس رضوی در شهرستان ها، تاکید کرد: هر حرکتی که متعلق به امام رضا علیه السلام باشد، جنبه تقدس به خود می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام« ابوالقاسم تاتاری» امام جمعه گرمه در مراسم بزرگداشت دهه کرامت و جشن میلاد امام رضا علیه السلام که با حضور کاروان زیر سایه خورشید در محل مسجد جامع شهرستان گرمه برگزار شد، به شخصیت بی نظیر و نورانی امام هشتم اشاره کرد و گفت: همه آنچه که از عزت و اقتدار ملی و درخشش در عرصه بین المللی داریم همه از سر عنایت و کرامت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام است.

 

وی اضافه کرد: خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام سراسر خیر و برکت هستند و نور بی پابان؛ وَ فِعْلُکُمُ الْخَیْرُ وَ عَادَتُکُمُ الْإِحْسَانُ وَ سَجِیَّتُکُمُ الْکَرَمُ…

 

حجت الاسلام تاتاری ضمن قدردانی از  حضور کاروان زیر سایه خورشید و خدام آستان قدس رضوی، این اتفاق را ارزشمند خواند و گفت: هر حرکتی متعلق به حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام باشد جنبه تقدس به خود می گیرد و بی شک قابل تحسین، احترام و ارزش گذاری است.

 

وی به ساخت فیلم موهون عنکبوت مقدس و هتاکی  به ساحت مقدس حضرت ثامن الائمه علیه السلام اشاره کرد و ضمن محکوم کردن این موضوع وقیحانه، سازندگان آن را انسان های بی ریشه، بی بند و بار و بی اصالت خواند و گفت: از محضر امام رضا علیه السلام  و سفیران آن امام همام عذرخواهی می کنیم.

 

وی با بیان اینکه این فیلم هیچگونه ارزشی ندارد و تنها دلیل دریافت جایزه تلاش برای شکستن قداست امام رضا علیه السلام و توهین به ارزش های مذهبی و دینی است، بیان کرد: این موضوع بی نتیجه و نشدنی است چرا که بارها در تاریخ این اتفاق افتاده و به اهل بیت علیهم السلام توهین شده اما نور ائمه اطهارعلیهم السلام  نور الهی است و با این حرکت های رذیلانه  خاموش نمی شود.

 

این مراسم با اهداء تبرکی های حرم مطهر رضوی در میان مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و زیارت پرچم متبرک آستان ملکوتی حضرت ثامن الحجج علیه السلام، مداحی و مدیحه سرایی و قرائت صلوات خاصه امام رضا علیه السلام پایان یافت.

 

گفتنی است، برنامه زیبای جشن های مردمی زیر سایه خورشید، به همت شبکه جوانان آستان قدس رضوی و نیز کانون های فرهنگی و هنری مساجد امسال پانزدهمین دوره برگزاری خود با همراهی مردم دلباخته اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت امام رضا علیه السلام و خواهر بزرگوارشان، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را در روزهای پربرکت دهه کرامت ثبت می کند.

 

سمیرا نیستانی

کد خبر 1183528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha