فوتی‌های حادثه قطار مشهد - یزد به ۱۷ تن رسید

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: متاسفانه در حادثه خارج شدن قطار مسافربری مشهد – یزد که در کیلومتر ۵۰ طبس به یزد رخ داد، تاکنون ۱۷ تن جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجتبی خالدی» لحظاتی قبل در گفتگو با شبکه خبر با بیان اینکه متاسفانه تاکنون 17 نفر در این حادثه فوت کردند، گفت: 37 نفر از افرادی که مصدومیت جدی داشتند به مراکز درمانی منتقل شدند.

 

وی با بیان اینکه در این حادثه 24 دستگاه آمبولانس و سه فروند بالگرد دخیل بودند، افزود: خوشبختانه بیمارستان طبس در آمادگی کامل به سر می برد و در آن جراح اعصاب و عمومی و پزشک ارتوپد و اورژانس در بیمارستان حضور دارند.

 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه عملیات امداد و نجات در حال پایان یافتن است و لذا این حادثه مصدوم جدیدی نخواهد داشت، گفت: اما 6 دستگاه آمبولانس در حادثه همچنان حضور خواهند داشت چراکه بحث جابجایی واگن ها هنور صورت نگرفته است و امکان وجود دارد که فوتی ها افزایش پیدا کند.

 

خالدی گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا سریعتر مصدومان به مراکز درمانی برسند و این افراد سلامتی خود را بدست آورند.

 

وی با بیان اینکه یکی از نگرانی هایی که اکنون برای تیم های امدادی وجود دارد، این است که ممکن است کسی زیر واگن هایی که واژگون شدند، گیر افتاده باشند، گفت: احتمال مصدوم دیگری وجود ندارد اما احتمال اینکه فوتی دیگری که زیر واگن گیرافتاده باشد است.

 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه سازمان اورژانس کشور اساسی مصدومان حادثه را اعلام کرده است، گفت: خانواده ها ببینند چنانچه کسی جزو مصدومان و نجات یافتگان نیست به تیم های امدادی اورژانس اعلام کنند.

 

گفتنی است، ساعت 5:30 دقیقه بامداد چهارشنبه (۱۷ خرداد) قطار مسافربری در کیلومتر 50 طبس به یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.

 

 

 

کد خبر 1183568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha