وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سمنان سفرمی کند

فلاح لاله زاری از سفر فردا پنجشنبه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سمنان خبر داد و گفت: محمدمهدی اسماعیلی و آیت الله کعبی، سخنرانان ویژه آیین اختتامیه نکوداشت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در سمنان هستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «فرشید فلاح لاله زاری» در نشست خبری به خبرنگاران گفت: آیین نکوداشت آیت الله شاهچراغی نماینده قبلی ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان از ساعت ۹ فردا پنجشنبه (۱۹خرداد)در تالار هلال احمر سمنان برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان ضمن دعوت از دانشگاهیان، اهالی فرهنگی و هنر و رسانه، روحانیون، مسئولان و فرهیختگان استان سمنان برای حضور در این همایش گفت: در نکوداشت آیت الله شاهچراغی، کتاب‌های مختلف و فیلم‌های مربوط به مصاحبه با نمایندگان مجلس خبرگان و مسئولان قدیم سمنان تولید شد.

 

وی تکریم عالمان در زمان حیات را نوعی فرهنگ‌سازی دانست و افزود: یک نشست در قم مربوط به کنگره نکوداشت آیت‌الله شاهرودی باقی مانده است که مهر و آبان امسال برگزار می‌شود.

 

فلاح لاله زاری افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، مقرر شد هر ۶ ماه تکریم یک شخصیت برجسته شامل عالمان و دانشگاهیان در استان سمنان برگزار شود.

 

وی درادامه به برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سمنان اشاره کردو افزود: در این سفر یک روزه عملیات اجرایی پنج مجتمع فرهنگی هنری در شهرهای مختلف استان که سالها ساخت آنها متوقف شده است آغاز خواهد شد.

 

فلاح لاله زاری این مجتمع ها را در شهرهای ایوانکی، آرادان، شهمیرزاد، کلاته رودبار و دیباج بیان کرد و گفت: برای هر یک از این پروژه ها در قالب سفر ریاست جمهوری اعتبار پیش بینی شده است و امیدواریم با تخصیص اعتبارات این پروژه ها تکمیل و طبق برنامه به بهره برداری برسند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان ، مجموع اعتبارات پیش بینی شده سفر ریاست جمهوری برای این پروژه ها را ۷۶۰ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: هر کدام از این پروژه ها ۱۵۰ میلیارد اعتبار به مدت سه سال اختصاص یافته است.

 

وی، بازدید از پروژه تالار مرکزی سمنان را از دیگر برنامه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و افزود: این پروژه با بیش از ۱۰ هزار مترمربع زیربنا و چندین سالن در فازهای مختلف احداث می شود و در سفر ریاست جمهوری یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این پروژه پیش بینی شده است.

 

فلاح لاله زاری، بازدید از نمایشگاه سفال و نقاشی قان بیگی در سمنان، شرکت در اختتامیه دوسالانه کتاب استان در شاهرود، حضور در گردهمای فعالان جبهه انقلاب اسلامی استان سمنان در دامغان و نیز حضور در آیین اختتامیه نهمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی (آهوان) در سمنان را از دیگر برنامه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سمنان برشمرد.

کد خبر 1183573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha