گفت‌وگوی مرکز تراث الجنوب با موسسات فرهنگی درباره چشم اندازهای همکاری

هیئتی از مرکز تراث الجنوب وابسته به بخش امور معارف آستان قدس عباسی از برخی موسسات فرهنگی و معرفتی استان ذی قار بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، این بازدید که به ریاست ایاد السهلانی، معاون مدیر مرکز برگزار شد شامل بازدید از کتابخانه مرکزی ذی قار و موزه الناصریه بود.

السهلانی گفت: توافق با این دو نهاد برای همکاری جدی و ثمربخش در زمینه های مختلف صورت گرفته که می تواند موجب توجه به میراث و احیای آن شود.

السهلانی، بر ضرورت توجه به این بناهای میراثی و ترغیب پژوهشگران و خوانندگان به استفاده از خدمات ارزنده آن که شامل منابع و مراجع ارزشمندی است تاکید کرد و گفت، درهای مرکز تراث الجنوب برای همگان در زمینه های مختلف جهت احیای میراث اسلامی فکری و معرفتی و نشر آن باز است.

لیث العبادی، مدیر کتابخانه مرکزی توضیح کاملی را درباره تاریخ کتابخانه و کتب ارزشمندی که در آن است ارائه و بر ضرورت تعامل و ارتباط میان کتابخانه و مرکز از طریق اجرای فعالیت مشترک همچون نشستها، جلسات، نمایشگاه ها و سایر فعالیتها تاکید کرد.

سجاد عبد الحسن منجل العكَيلی مدیر موزه مذکور نیز از مدیریت این مرکز تشکر و ماهیت کار موزه و نحوه ترمیم آثار باستانی را ارائه کرد و گفت، این موزه میراث شناسان کشورها را جذب و میزبان هیات‌های بسیاری در طول سال است.

کد خبر 1183580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha