حفاظت از محیط زیست در اسلام تاکید شده است

حجت‌الاسلام رحیمی‌نیا گفت: افزایش فضای سبز و حفاظت از آن جایگاه ویژه ای در اسلام دارد و برنامه ریزی ها باید به این سمت سوق پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در جلسه بررسی فعالیت‌های ترویجی با همکاری کمیته فنی و بررسی تجارب الگوهای برتر در جوامع محلی، اظهار کرد: افزایش فضای سبز و حفاظت از آن جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد و حفاظت از منابع‌طبیعی باید همواره مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که کاشت نهال و درخت انسان را به سمت امید سوق می‌دهد.

 

 

حجت الاسلام علی رحیمی نیا با بیان اهمیت حفظ منابع‌طبیعی تصریح کرد: فرهنگ حفظ محیط‌زیست و منابع‌طبیعی باید در جامعه غالب شود.

 

 

وی با بیان اینکه اقتصاد و مسائل از این دست مهم است ولی اهمیت بیش از حد به این مسائل باعث شده از موضوع منابع‌طبیعی و حفظ آن دور شویم، عنوان کرد: معیشت مردم به مسئله منابع‌طبیعی گره خورده است‌.

 

 

این مسئول افزود: تنها راه تحکیم حفاظت از عرصه‌های منابع‌طبیعی، با همراهی مردم امکان‌پذیر است. حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود و این مردمی کردن نیاز به آموزش، انتقال تجربه و همدلی دارد.

کد خبر 1183621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha